0

نیاز به سبک زندگی دینی باید در جوانان و نوجوانان ایجاد شود

نیاز به سبک زندگی دینی باید در جوانان و نوجوانان ایجاد شود
بازدید 3

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله احمد مروی در دیدار وزیر و جمعی از مدیران وزارت آموزش و پرورش که در حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد؛ با اشاره به اهمیت تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور، اظهار کرد: هیچ وزارتخانه‌ای در کشور از حیث اهمیت و گستردگی همانند وزارت آموزش و پرورش نیست، این وزارت خانه نقشی بسیار مهم و مؤثری در شکل دهی زیرساخت‌های فکری آینده‌سازان کشور داشته و مسئول تربیت و پرورش نسل آینده کشور است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اهمیت کار آموزش و پرورش آنچنان با اهمیت است که جز با توسل به دامان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نمی‌‏توان از عهده آن برآمد؛ کار آموزش و پرورش در امتداد رسالت و مسئولیت انبیاست، از این جهت با هیچ مجموعه دیگری قابل مقایسه نیست.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی، یک انقلاب فرهنگی است؛ اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بیش و پیش از هر امری یک انقلاب فرهنگی و خاستگاه آن نیز آموزش و پرورش و دانشگاه است.

مروی در ادامه به برخی روایات در خصوص اهمیت توجه به تربیت نسل جوان اشاره و اظهار کرد: اسلام برای تربیت در دوره نوجوانی و جوانی اهمیت خاصی قائل است و در روایات اسلامی برای اصلاح جامعه، توجه به تربیت نوجوانان و جوانان سفارش شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه انسان ذاتاً مشتاق دین است و فطرت او با دین پیوند دارد، افزود: باید در نسل جوان درک صحیح و احساس نیاز به دین و سبک زندگی دینی شکل بگیرد و نهادینه شود، نباید نگاه به دین صرفاً به عنوان امری معنوی باشد که نقشی اساسی در زندگی انسان ندارد، بلکه دین امری است که به زندگی انسان معنا می‌بخشد و آن را جهت دهی می‌کند.

وی تصریح کرد: نیاز به سبک زندگی دینی و توجه به معنویات باید در جوانان و نوجوانان ایجاد شود و به نظر می‌رسد در این زمینه جای کار بسیار است؛ هنگامی که احساس نیاز به دین به وجود آمد آنگاه دیگر فرد خود مشتاقانه به دنبال دین خواهد رفت.

مروی اظهار کرد: آستان قدس رضوی آمادگی همکاری با وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان را دارد؛ ما از برگزاری برنامه‌های دانش آموزی و دانشجویی در حرم مطهر همچون اجرای مراسم آغاز سال تحصیلی یا تقدیر از رتبه‌های برتری دانش آموزی در بارگاه مطهر حضرت رضا (ع) استقبال می‌کنیم و برگزاری این قبیل برنامه‌ها در حرم مطهر را نیز به نوعی زیارت و کار معرفتی می‌‎دانیم.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: آستان قدس رضوی این آمادگی را دارد در حرم مطهر فضا در اختیار دانشجویان و دانش آموزان به منظور برگزاری جلسات و نشست‌های علمی و فرهنگی قرار دهد، اینجا خانه عالم آل محمد (ص) است و باید جلوه عالمیت این حضرت در حرم مطهر ظهور و بروز داشته باشد.

گفتنی است؛ پیش از سخنان تولیت آستان قدس رضوی، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از همکاری‌های آستان قدس رضوی با این وزارتخانه، به نقش برجسته و بارز معلمان در حصول اهداف و چشم اندازهای کشور اشاره و گزارشی از برنامه‌های فرهنگی و معرفتی این وزارتخانه در جهت ارتقا مبانی دینی دانش آموزان ارائه کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *