0

کانون‌های مساجد شرایط را برای توسعه فرهنگ و هنر فراهم می‌کنند

کانون‌های مساجد شرایط را برای توسعه فرهنگ و هنر فراهم می‌کنند
بازدید 4

به گزارش خبرنگار مهر، اسعد فرهادی عصر شنبه در آئین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اظهار کرد: مساجد به عنوان پایگاه اصلی در جریان سازی و خلق رویدادهای تأثیرگذار، نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر جایگاه مسجد تاکید ویژه دارند، بیان کرد: مساجد باید فراتر از محلی برای ادای فریضه نماز مورد توجه باشد و به پایگاهی برای جریان‌سازی مفاهیم انقلابی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: حوزه هنری با همکار ی و هم‌افزایی دیگر دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی استان و ظرفیت‌های بسیار خوب در زمینه مساجد می‌توانند با هدایت «بچه‌های مسجد» در عرصه‌های مختلف هنر شامل تئاتر، خوشنویسی، تذهیب، عکاسی، تولید فیلم و غیره که مد نظر انقلاب و نشأت گرفته از آموزه‌های اسلامی است، فعالیت کنند و عامل انتقال آموزه‌ای دینی از مساجد به جامعه باشند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اضافه کرد: وجود کانون‌ها و تشکل‌های مختلف تشکیل شده در مساجد سرمایه عظیمی هستند که شرایط را برای توسعه فرهنگ و هنر در جامعه مهیا کرده‌اند.

فرهادی ادامه داد: کانون‌های مساجد می‌توانند در عرصه آموزش جوانان نقش آفرین باشند و زمینه‌های رشد و ترقی را برای آنها فراهم کنند.

وی اذعان کرد: حوزه هنری کشور برنامه‌ای با عنوان فراتهران» برنامه‌ریزی کرده است که در رویکرد جدید حوزه هنری توجه به گسترش فعالیت‌های هنری و فرهنگی براساس زیست بوم استان‌ها اولویت است.

رئیس حوزه هنری کردستان یادآور شد: کردستان با داشتن مساجد فراوان ظرفیت مؤثری برای شکل گیری فعالیت‌های فرهنگی برای نوجوانان است.

کانون‌های مساجد شرایط را برای توسعه فرهنگ و هنر فراهم می‌کنند

فرهادی در خصوص تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اذعان کرد: این جشنواره در قالب جدید خود که به شکل رویداد محور است سومین دوره خود را در کشور برگزار می‌کند و برای نخستین بار در استان اجرا می‌شود.

وی شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای هنری، جذب حداکثری مخاطبین مردمی هنر دینی در تمامی گروه‌های سنی را از اهداف برگزاری این جشنواره خواند و گفت: جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد بهمن ماه ۱۴۰۳ به میزبانی شهرستان قروه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: سه اثر برگزیده جهت حضور در جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد انتخاب و معرفی خواهند شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *