0

تداوم‌گردوخاک‌ در منطقه سیستان و مراجعه ۶۲۰ نفر به مراکز درمانی

تداوم‌گردوخاک‌ در منطقه سیستان و مراجعه ۶۲۰ نفر به مراکز درمانی
بازدید 5

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در پی تداوم بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان و افزایش گرد و خاک در روزهای اخیر، ۶۲۰ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده‌اند.
وزش باد شدید با سرعت ۱۱۱ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید
رئیس اداره پیش بینی و مدیریت مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان در این خصوص گفت: برای دومین روز متوالی، سرعت وزش باد در زابل به بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید.
علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۱۱ کیلومتر در ساعت بامداد امروز سه شنبه، ۱۲ تیر ماه، زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.
وی بیان کرد: در شهرستان زهک نیز بیشینه سرعت باد به ۸۳ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا دو هزار متر کاهش داد.
وی خاطر نشان کرد: غبار حاصل از طوفان منطقه سیستان، دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان در شبانه روز گذشته به دو هزار و ۵۰۰ متر و در ایستگاه هواشناسی خاش به سه هزار متر کاهش داد.
ملاشاهی گفت: این طوفان، باعث افزایش گرد و غبار در شهرستانهای ایرانشهر، میرجاوه، سراوان، مهرستان و بخش نصرت آباد زاهدان شده است.
وی بیان کرد: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، تا چهارشنبه هفته جاری و با تشدید جریانات شمالی در شمال استان، وزش باد شدید و گردخاک در برخی نقاط طوفان گردوخاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد پیش بینی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: پنجشنبه، قدری از شدت وزش باد در منطقه کاسته شده و مجدداً از جمعه سرعت باد افزایش می‌یابد.
وی افزود: طی این مدت، در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد و گردوخاک با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.
ملاشاهی توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت تأثیر، از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری کرده و احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات توصیه شده و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنند.
سرپر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: توفان شدید و گرد و غبار در منطقه سیستان باعث ورود ۶۲۰ بیمار و مصدوم متأثر از این پدیده به اورژانس‌های پیش بیمارستانی، بیمارستانی و مراکز درمانی این دانشگاه شد.
محمد خلیلی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲۰ بیمار و مصدوم به اورژانس‌های پیش بیمارستانی، بیمارستانی و مراکز درمانی زابل مراجعه کردند.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط فوری، ۲۵ نفر از این تعداد بیمار، در بیمارستان بستری شدند و تعداد ۵۹۵ نفر دیگر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند.
سرپرست اورژانس پیش بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگاه زابل ادامه داد: از این تعداد بیمار، ۲۱۷ نفر مبتلا به بیماری قلبی، ۲۷۶ نفر مشکل تنفسی، ۱۱۱ نفر مشکل چشمی و ۱۶ نفر مصدوم ترافیکی بودند که به دنبال کاهش میدان دید به مراکز درمانی مراجعه کردند.
وی بیان کرد: توفان و گرد و غبار، باعث ایجاد شرایط بحرانی در منطقه سیستان شده و تلاش‌های فوری برای ارائه خدمات درمانی و رسیدگی به بیماران در حال انجام است و مسؤولان محلی و تیم‌های اورژانس در حال همکاری با یکدیگر برای مدیریت و به حداقل رساندن اثرات مخرب این وضعیت فوری و بحرانی هستند.
خلیلی تاکید کرد: با توجه به ادامه توفان گرد و غبار، اقدامات بیشتری برای حفظ سلامتی و ایجاد امنیت برای کار و رفاه اجتماعی لازم است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *