نکات مهم در مورد ایمپلنت دیجیتال یک روزه

نکات مهم در مورد ایمپلنت دیجیتال یک روزه

با اینکه ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش‌ها برای درمان بی دندانی می‌باشد اما کاشت آن فرایندی نسبتا طولانی مدت است.

با اینکه ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش‌ها برای درمان بی دندانی می‌باشد اما کاشت آن فرایندی نسبتا طولانی مدت است. به همین منظور بسیاری از افراد قید انتظار چند ماهه را می‌زنند و به سراغ کاشت ایمپلنت نمی‌روند. اما به لطف پیشرفت تکنولوژی با ایمپلنت دیجیتال یک روزه در یک جلسه می‌توانید جای خالی دندان از دست رفته را پر کنید.

ایمپلنت دیجیتال یک روزه یکی از بهترین روش‌ها برای افرادی می‌باشد که زمان محدودی دارند و می‌خواهند به سرعت جایگزینی برای دندان‌های از دست رفته خود پیدا کنند. یکی از مهمترین مواردی که می‌تواند موفقیت کاشت ایمپلنت را تضمین کند، رعایت بهداشت دهان و دندان است. با این وجود ما در این مطلب به بررسی نکات مهم در مورد ایمپلنت دیجیتال یک روزه می‌پردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

طول درمان

همانطور که در قسمت قبل اشاره کرده‌ایم، ایمپلنت یک روزه در یک جلسه انجام می‌شود. به همین منظور برای کاشت ایمپلنت یک روزه نیازی نیست که چند مرتبه به دندانپزشکی مراجعه کنید. پایه‌های ایمپلنت در استخوان فک قرار می‌گیرند و در همان جلسه روکش ایمپلنت نیز بر روی آن نصب می‌شود.

البته ناگفته نماند که کلینیک دندانپزشکی کارن این شرایط را برای شما فراهم کرده تا بتوانید ابتدا به صورت آنلاین و رایگاه ویزیت شوید و بعد از مشخص شدن طول درمان، به کلینیک مراجعه نمایید. به این ترتیب شما هم در وقت و زمان خود برای استفاده از خدمات دندانپزشکی صرفه جویی خواهید کرد.

در درمان به روش ایمپلنت دیجیتال، وضعیت استخوان فک و موقعیت قرار گیری دندان به صورت دیجیتال و توسط مدل سازی سه بعدی کامپیوتری انجام می‌شود. همچنین ایمپلنت یک روزه دیجیتال با کمترین برش کاشته می‌شود. به همین منظور بیمار درد کمتری احساس می‌کند و این برش نیازی به بخیه ندارد.

آشنایی با نکات مهم در مورد ایمپلنت دیجیتال یک روزه

شرایط بیمار

یکی دیگر از نکات مهم در مورد ایمپلنت دیجیتال یک روزه که باید به آن توجه شود، شرایط دهان و دندان و همچنین وضعیت جسمانی بیمار می‌باشد. با این وجود افرادی که با مشکلات زیر مواجه هستند نمی‌توانند به سراغ استفاده از این نوع ایمپلنت بروند.

  • مصرف دخانیات: افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند بیشتر از سایر افراد در معرض خطر شکست ایمپلنت دندان قرار می‌گیرند. به همین منظور اگر قصد کاشت ایمپلنت را دارید باید مصرف دخانیات را کنار بگذارید.
  • بیماری لثه: افرادی که بیماری لثه درمان نشده ای دارند نمی‌توانند از ایمپلنت استفاده کنند. این دسته از افراد در ابتدا باید اقدام به درمان بیماری لثه کنند و سپس به سراغ کاشت ایمپلنت بروند.
  • دیابت کنترل نشده: بیمارانی که دیابت آنها کنترل نشده باید کاشت ایمپلنت را با پزشک خود در میان بگذارند تا پرشک بتواند دیابت آنها را به هر نحوی که هست کنترل کند و مراقبت‌های اولیه را نیز به بیمار اعلام کند تا با شکست ایمپلنت مواجه نشود.
  • خانم‌های باردار: از آنجایی که انجام جراحی‌های غیر ضروری در دوران بارداری برای مادر و جنین خطرناک است نباید خانم‌های باردار به سراغ کاشت ایمپلنت بروند.
  • تراکم استخوان ناکافی: یکی از شرایط مهمی که برای کاشت ایمپلنت دندان مورد توجه قرار می‌گیرد، تراکم استخوان فک است. به همین منظور اگر تراکم استخوان فک بیمار کافی نباشد باید عمل پیوند استخوان برای آن انجام شود و سپس اقدام به کاشت ایمپلنت کرد.
  • پرتو درمانی: بیمارانی که در حال پرتو درمانی ناحیه صورت و گردن هستند نیز کاندیدای مناسبی برای کاشت ایمپلنت دندان نیستند.

نوع روکش ایمپلنت دندان

روکش ایمپلنت دندان انواع مختلفی دارد که هر یک از آنها از مواد خاصی ساخته می‌شوند. در ادامه به بررسی پرکاربردترین روکش‌هایی که برای ایمپلنت استفاده می‌شوند می‌پردازیم.

روکش زیرکونیا

یکی از بهترین روکش‌هایی که امروزه برای ایمپلنت دندان استفاده می‌شود، روکش زیرکونیا است. زیرکونیا ماده‌ای سفید و محکم می‌باشد که در فرایند ساخت روکش ایمپلنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. روکش زیرکونیا دارای طیف رنگی گسترده‌ای می‌باشد که با توجه به رنگ دندان می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. این نوع روکش معمولا برای ایمپلنت دندان‌های عقب استفاده می‌شود.

معرفی خدمات تخصصی کلینیک دندانپزشکی کارن

روکش سرامیکی

روکش سرامیکی یکی دیگر از انواع روکش‌های ایمپلنت می‌باشد که از نظر اندازه، رنگ و شکل ظاهری شبیه دندان طبیعی است. از این روکش معمولا برای ایمپلنت دندان‌های جلویی استفاده می‌شود.

برند ایمپلنت

ایمپلنت دندان توسط برندهای مختلف ساخته می‌شود. هر یک از این برندها روش‌های خاصی برای تولید ایمپلنت دارند و ایمپلنت‌های آنها از نظر مقاومت، شکل ظاهری، شفافیت، ماندگاری و… با یکدیگر متفاوت است. ایمپلنت‌هایی که توسط برندهای ایرانی، سوئیسی، آمریکایی، کره ای، انگلیسی و آلمانی ساخته می‌شوند از کیفیت قابل قبولی برخوردارند.

استفاده از برندهای معتبر برای ایمپلنت دندان، اهمیت بسیار زیادی در نتیجه درمان خواهد داشت. البته که پزشکان متخصص کلینیک کارن بهترین برند ایمپلنت دندان را برای شما در نظر خواهند گرفت و شما هم بهتر است به نظر پزشکان اعتماد کنید تا بتوانید به بهترین نتیجه درمانی برسید.

مهارت و تجربه متخصص ایمپلنت

از آنجایی که کاشت ایمپلنت کاری حساس و بسیار مهم می‌باشد باید توسط متخصص ایمپلنت انجام شود. متخصصان ایمپلنت باید تجربه و مهارت کافی در کاشت ایمپلنت را داشته باشند و از بهترین مواد و پیشرفته‌ترین تجهیزات در فرایند کاشت استفاده کنند.

بررسی مزایای ایمپلنت دیجیتال یک روزه

سخن پایانی

از دست دادن یک و یا تعدادی از دندان‌ها می‌تواند باعث کاهش اعتماد بنفس افراد مختلف شود. اما جای نگرانی نیست. زیرا با پیشرفت تکنولوژی شاهد درمان هایی همچون کاشت ایمپلنت دیجیتال یک روزه هستیم که در یک جلسه می‌توان جای خالی دندان های از دست رفته را پر کرد.

ما در این مطلب به بررسی نکات مهم و مزایای ایمپلنت دیجیتال یک روزه پرداختیم و دانستیم که کاشت ایمپلنت حساس می‌باشد و نیاز به دانستن یکسری نکات دارد. علاوه بر توجه به مواردی که در این مطلب بیان شد، باید بگوییم که کلینیکی که برای کاشت ایمپلنت انتخاب می کنید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

خدمات تخصصی ایمپلنت دندان دیجیتال در کلینیک کارن

کارن به عنوان یکی از کلینیک‌های دندانپزشکی غرب تهران دارای کادری مجرب و با سابقه می‌باشد که انواع خدمات دندانپزشکی را با مناسب‌ترین قیمت به شما عزیزان ارائه می‌دهد. از آنجایی که کاشت ایمپلنت هزینه بالایی دارد می‌توانید از شرایط اقساطی و یا وام 24 ماهه بدون سود کلینیک کارن استفاده کنید.

متخصصان ایمپلنت در کارن که یک کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد است از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد و همچنین پیشرفته‌ترین تجهیزات برای کاشت ایمپلنت دیجیتال یک روزه استفاده می‌کنند. اگر به دنبال یک کلینیک دندانپزشکی در غرب تهران هستید همین الان نوبت خود را رزرو کنید تا هر چه سریع‌تر به درمان بی دندانی بپردازید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت کلینیک دندانپزشکی کارن سر بزنید.

منبع: karendentalcenter.com
  |   لینک کوتاه : https://iranmedicalinfo.com/?p=53071

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بهناز سعیدی گفت:

    سلام
    طول درمان ایمپلنت چقدر طول میکشه ؟؟؟

    1. کارشناس روابط عمومی گفت:

      سلام بهناز جان لطفا برای پاسخ به هر گونه سوالات تخصصی در مورد این مقاله به آدرس karendentalcenter.com مراجعه کنید.