0

تقویت زیرساخت های گردشگری مذهبی کهگیلویه و بویراحمد

تقویت زیرساخت های گردشگری مذهبی کهگیلویه و بویراحمد
بازدید 15

به گزارش خبرنگار مهر، سعید طالبی پور صبح سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به استان داشت و طی ۳ سال گذشته اقدامات مطلوبی در بحث تخصیص اعتبار و تکمیل طرح‌ها، محقق شد.
وی گردشگری را به عنوان صنعتی پیشران و مؤثر در توسعه استان‌ها دانست و گفت: کشور ما در بحث آثار طبیعی و تاریخی ظرفیت‌های بالایی دارد.
طالبی پور با بیان اینکه گردشگری در استان از حالت فصلی خارج شده است، اظهار کرد: گردشگری در استان همه زمانی و همه مکانی شده و مربوط به یک فصل خاص نیست.
طالبی پور از افزایش درآمد مردم در بحث توسعه گردشگری روستایی و عشایری خبر داد.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵٠ پروژه نیمه تمام در استان داشتیم و بسیاری از هزینه‌های تکمیل طرح افزایش داشت، گفت: نزدیک ۴٠٠ میلیارد تومان تسهیلات تکمیلی در محورهای مختلف برای استان تخصیص پیدا کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: پروژه پارک آبی یاسوج یکی از طرح‌های راکد در مدت ۵ سال بود که با تزریق اعتبار شکل گرفته، در دو سال قبل افتتاح شد.
طالبی پور خاطرنشان کرد: در بحث شروع پروژه‌های جدید، طرح‌های کلان ما تقویت شده و انتظار همکاری و تعامل دستگاهی برای فعال سازی چنین طرح‌هایی را داریم.
وی افزود: پروژه «پل معلق» یکی از طرح‌هایی است که با تغییر طرح معماری و سایت پلان‌های جدید، به سمت فعال سازی می‌رود.
طالبی پور گفت: در سفر دور دوم دولت، ۹٠٠ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی به بانک‌ها اعلام شد و دارای دوره سه ساله است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان، گفت: تقویت و ترویج گردشگری مذهبی در استان با اعتباری بالغ بر ۱٠ میلیارد تومان در یکسال اخیر را داشتیم.
طالبی پور با اشاره به جلوگیری از انحراف منابع، تصریح کرد: با تشکیل کمیته‌ای برای جلوگیری از انحراف منابع و مدیریت واگذاری‌ها، نظارت بر این موضوع را نیز در اداره کل فعال کردیم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: طی دوران فعالیت در حوزه حراست، استارت مقابله با زمین خواری را بر روی یک زمین واگذار شده زدیم.
وی به معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان اشاره کرد و گفت: حدود ۲۵٠ دقیقه مستند چند زبانه در این اداره کل تولید شد.
طالبی پور گفت: ۲ جشنواره نیز در تقویم رویدادهای ملی ثبت شد.

کد خبر 6208078

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *