0

برگزاری نخستین جشنواره انگور کوزران

برگزاری نخستین جشنواره انگور کوزران
بازدید 5

به گزارش خبرنگار مهر، عصر پنجشنبه طی سفری چند ساعته تعدادی از خبرنگاران با همت میراث فرهنگی استان راهی جاده‌ای به سمت کوزران شدند تا در نخستین رویداد این بخش و روستاهای آن شرکت کنند.

در این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران حاضر در این مراسم، اظهار کرد: جشنواره انگور کوزران برای نخستین‌بار امسال و در امروز برگزار شد که قرار است در یکی از بوم‌گردی‌های به مدت ۲ روز این جشنواره میزبان مراجعه کنندگان و گردشگران باشد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره انگور کوزران به مناسبت میلاد پیامبر اعظم طراحی و اجرایی شد و افزود: با توجه به اینکه بخش کوزران یکی از محورهای مهم و پر ظرفیت در حوزه گردشگری کرمانشاه است که از طریق ایجاد جشنواره‌ها و رویدادهای ساخته شده در تلاشیم که با پای کار آوردن بخش خصوصی و دستگاه‌های متولی نسبت به ارتقا و پیشرفت این محور گام برداریم.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه با تاکید بر ظرفیت و پتانسیل‌های تاریخی و گردشگری کوزران، تصریح کرد: با وجود پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در محور گردشگری کوزران و یافته‌های باستانی و تاریخی که در سال‌های گذشته در تپه تاریخی قباق تپه به دست آمده که نشان از قدمت تاریخی این بخش است اما تاکنون مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است.

زارعی به وجود محورهای تاریخی و گردشگری استان که موقعیت‌های خوبی به همراه دارند، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های گردشگری زیادی در استان کرمانشاه وجود دارد که به عنوان مثال محور بیلوار که طی هفته آینده جشنواره بادام و عسل بیلوار را در برنامه خود دارند یکی از محورهای با ظرفیت استان است که حتی به دلیل پتانسیل‌های خود می‌توان آن را بهشت گمشده غرب دانست.

وی عنوان کرد: وجود سراب در هر روستای بخش بیلوار، وجود باغات فراوان، شرایط آب و هوایی مناسب و مساعد و وجود بقاع متبرکه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این محور از استان کرمانشاه است.

زارعی در پایان اضافه کرد: یکی دیگر محورهای گردشگری کرمانشاه محور سر فیروز آباد است که محیط و طبیعت بکر و جنگل‌های بلوط این منطقه آن را خاص و خارق العاده کرده که این محور نیز به دلیل سو استفاده سودجویان برای تهیه ذغال جنگل‌های انبوهی را در معرض خطر نابودی قرار داده‌اند.

کد خبر 6230599

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *