0

شمار اقامتگاه‌های بومگردی گلپایگان افزایش یافت

شمار اقامتگاه‌های بومگردی گلپایگان افزایش یافت
بازدید 30

مصطفی قانونی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به پتانسیل بالای گردشگری شهرستان گلپایگان و نیاز گردشگران به واحدهای اقامتی و پذیرایی تعداد چهار واحد گردشگری در شهرستان از جمله ۲ واحد اقامتگاه بوم گردی و ۲ واحد سفره خانه سنتی در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: با افتتاح این واحدها، ظرفیت اقامتی برای حدود ۶۰ نفر و ظرفیت پذیرایی برای جمعیتی حدود ۲۰۰ نفر فراهم شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی گلپایگان خاطرنشان کرد: این واحدها شامل سفره خانه بهشت (حمام ملااسدالله)، سفره خانه آقاحسین (حمام آقاحسین)، اقامتگاه‌های بوم‌گردی هشت بهشت و تیمره است.

قانونی با بیان اینکه حمام تاریخی بهشت ۴۰۰ مترمربع مساحت دارد، اضافه کرد: حمام تاریخی بهشت با ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه، مرمت و بازسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: حمام تاریخی بهشت این شهرستان متعلق به دوران قاجار بود و در سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۴۱۷۱ در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلپایگان ادامه داد: از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این حمام تاریخی، وجود قوس‌های آجری و ستون‌های سنگی است که سربینه این حمام را به شکل زیبایی آراسته است.

کد خبر 6232811

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *