0

افتتاح ۸ پروژه گردشگری در خراسان جنوبی

افتتاح ۸ پروژه گردشگری در خراسان جنوبی
بازدید 13

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌زمان با هفته گردشگری ۸ پروژه در ۶ شهرستان از نهبندان تا فردوس افتتاح خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: این پروژه‌ها برای ۲۵۵ نفر اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

وی دامه داد: حجم سرمایه‌گذاری انجام شده بخش خصوصی برای این پروژه‌ها نزدیک ۴ هزار میلیارد ریال و تامین زیرساخت‌های گردشگری از محل اعتبارات استانی ۷۰ میلیارد ریال و اعتبارات ملی ۳۷ میلیارد ریال بوده است.

شاه وردی اظهار کرد: افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی سرای آرامش شهرستان خوسف، اقامتگاه بوم‌گردی روستای شاهیک شهرستان قاین، اقامتگاه بوم‌گردی ریحون شهرستان فردوس، اقامتگاه بوم‌گردی سرای مهر شهرستان زیرکوه اقامتگاه بوم‌گردی نه اردشیر شهرستان نهبندان و مهمان‌پذیر کوروش شهرستان فردوس، سفره‌خانه سنتی لاوین و سفره‌خانه سنتی شباهنگ شهرستان بیرجند از جمله پروژه‌های گردشگری است که در سطح استان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

بازدید از موزه‌های خراسان جنوبی رایگان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: بازدید از موزه‌های خراسان جنوبی که تحت پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی هستند نیز امروز پنجم مهر به مناسبت روز جهانی گردشگری رایگان است.

وی افزود: ۱۹ موزه در استان خراسان جنوبی فعال است که از این تعداد ۱۱ موزه تحت پوشش اداره‌کل است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: همزمان با فرارسیدن روز جهانی و هفته گردشگری همچنین کمیته‌های تخصصی انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود.

شاه‌وردی بیان کرد: انجمن حرفه‌ای نوپای راهنمایان گردشگری خراسان جنوبی در راستای دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت جامعه راهنمایان استان، برنامه‌ریزی‌های مدونی را انجام داده‌اند که از جمله آن برگزاری تورهای آشناسازی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی راهنمایان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: این انجمن نوپا هم اکنون با آغاز هفته گردشگری گام موثری دیگر را برخواهند داشت و آن تشکیل کمیته‌های تخصصی خواهد بود.

وی ادامه داد: از جمله کمیته‌های تخصصی که در خراسان جنوبی تشکیل خواهند شد، کمیته طبیعت گردی، کمیته صنایع‌دستی و سوغات، کمیته آموزش، کمیته روابط‌عمومی و بین الملل و کمیته روابط صنفی و حقوقی خواهد بود که با اولویت‌های مورد نظر این استان برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار در صنعت گردشگری همخوانی دارند.

کد خبر 6236832

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *