0

ثبت جهانی ماسوله سبب رونق صنعت گردشگری گیلان می شود

ثبت جهانی ماسوله سبب رونق صنعت گردشگری گیلان می شود
بازدید 6

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر شنبه در آیین افتتاح همزمان ۱۰ پروژه گردشگری در انزلی اظهار کرد: صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهمترین پدیده های هزاره سوم، طی نیم قرن گذشته با رشد تصاعد گونهخود تاثیر به سزایی در رشد و پویایی اقتصادی، تبادلات فرهنگی کشورها داشته است.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت های اقتصاد گردشگری در این استان بیان کرد: بیش از ۴۰۰ عرصه فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف شناسایی و احصا شده است.

عباسی از افزایش ۱۷۰ درصدی حضور گردشگر در گیلان خبر داد و اضافه کرد: بر اساس داده های آماری در شش ماه نخست سال بیش از ۴۵ میلیون گردشگر و مسافر وارد گیلان شدند.

وی به اشاره به ثبت و شناسایی ۳۹ غذای محلی و بومی در رشت افزود: رشت بعنوان شهر خلاق ایران شناخته شده و این ظرفیت به رونق گردشگری استان گیلان کمک می کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه شهر تاریخی ماسوله در مسیر جهانی شدن است، گفت: ثبت جهانی ماسوله، صنعت گردشگری استان گیلان را رونق می بخشد.

عباسی با اشاره به مرمت ۱۳۰ بنای تاریخی در گیلان بیان کرد: تعیین تکلیف بیش از ۱۲۰ بنای تاریخی در استان گیلان صورت گرفته و این روند استمرار خواهد یافت.

وی با اشاره به وجود جنگل های میلیون ساله هیرکانی در گیلان افزود: اولین پلاک ثبتی جنگل های هیرکانی در گیلان نصب شده است.

استاندار گیلان با اشاره به هزار و ۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این استان بیان کرد: حدود ۱۶۰۰ نفر اشتغال زایی در حوزه گردشگری در گیلان در طی سال های اخیر ایجاد شده است.

۱۰ پروژه گردشگری گیلان به صورت همزمان و با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر میراث‌فرهنگی در انزلی به بهره برداری رسید.

کد خبر 6238867

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *