0

بافت تاریخی کاشان نباید خالی از سکنه شود

بافت تاریخی کاشان نباید خالی از سکنه شود
بازدید 6

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن هفته گردشگری اظهار داشت: صنعت گردشگری یک صنعت پاک است که گردش مالی خوبی در دنیا دارد و از این فرصت باید برای رونق اقتصادی در شهرستان استفاده کرد.

وی با اشاره به وجود برخی از موانع در جهت توسعه گردشگری در شهرستان کاشان ابراز داشت: پیشنهاد شده است که ستاد توسعه گردشگری در شهرستان تشکیل و به بررسی مسائل خرد و بزرگ این حوزه در کاشان بپردازد.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان تصریح کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید الزاماً مربوط به صنایع نیست و بخشی از وظایف آن مربوط به صنعت گردشگری است که باید مسائل و مشکلات عمده و بزرگ این حوزه رسیدگی و مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: دیدگاه فرمانداری از ابتدا حمایت از دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی همچون شهرداری‌ها است، که کمک به شهرداری‌ها در راستای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم و از طرفی نیز توسعه شهری در جذب گردشگران و رونق صنعت توریسم نیز مؤثر است.

محمدی فشارکی با اشاره به اهمیت بافت تاریخی کاشان برای توسعه گردشگری گفت: بافت تاریخی کاشان نباید خالی از سکنه شود و برای حفظ آن باید زندگی در بافت تاریخی در جریان باشد.

وی افزود: یکی از عناصر اصلی توسعه گردشگری، حضور و ماندگاری گردشگران در شهرستان است که باید با انجام تدابیر لازم از جمله اجرای برنامه‌های مختلفی همچون بافت گشت و تورهای شهری و روستایی و غیره گردشگران را در نقاط شهرستان توزیع نموده و اسکان دهیم.

فرماندار ویژه کاشان گفت: توجه به رونق گردشگری روستاها یکی از مباحث مهم است که باید پتانسیل‌های روستاها که از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار هستند به گردشگران معرفی شده و این امر موجب بهبود شرایط اقتصادی مردم و مهاجرت معکوس شود.

کد خبر 6244097

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *