0

فعالان عرصه گردشگری به ایجاد صلح در جامعه کمک کنند

فعالان عرصه گردشگری به ایجاد صلح در جامعه کمک کنند
بازدید 4

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مهرزاد شامگاه چهارشنبه در کارگاه آموزشی «گردشگری آگاهانه با محوریت گردشگران خارجی» که با حضور مدیران و فعالان حوزه گردشگری کردستان به مدت دو روز در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هر سال یک شعار برای روز جهانی گردشگری، مطرح می‌شود و «گردشگری و صلح» نیز به عنوان شعار امسال تعیین شده است.

وی خاطر نشان کرد: فعالان حوزه گردشگری می‌توانند به ایجاد و برقراری صلح در جامعه کمک کنند و برای ترویج و تحقق شعار سال‌جاری قدم بردارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: بی‌شک صنعت گردشگری از صنایع پردرآمد جهان تلقی می‌شود و کردستان نیز در این حوزه طی چند سال اخیر شاهد پیشرفت‌های مؤثری در حوزه گردشگری بوده است.

مهرزاد با اشاره به اینکه توسعه گردشگری کردستان بیانگر همراهی بخش دولتی و خصوصی است، افزود: امسال کردستان در شش ماه اول سال شاهد بیش از ۳۰ میلیون گردشگر بوده که رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ثبت مراسم پیرشالیار و مراسم کومسای (جشن بهارانه پیرشالیار) در منطقه جهانی هورامان، ثبت جشن شکرانه برداشت توت‌فرنگی روستای شیان و ثبت دو مراسم جشن نوروز کردستان (سنندج) و جشن نوروز پالنگان را از رویدادهای مهم استان در حوزه گردشگری دانست.

وی خاطرنشان کرد: این رویدادها در پنجمین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور به صورت بین‌المللی و ملی در تقویم گردشگری کشور ثبت شده است.

مهرزاد اذعان کرد: در حال حاضر ٩٠ طرح سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان در حال اجرا است که به توسعه گردشگری کمک می‌کند.

این کارگاه دو روزه با حضور اساتید برجسته حوزه گردشگری کشور و با استقبال بیش از ۵۰۰ نفر از فعالان حوزه گردشگری استان در حوزه‌های اقامتی، پذیرایی، خدماتی، دفاتر مسافرتی و راهنمایان گردشگری، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در هتل فرهنگیان سنندج برگزار شد.

شیوه‌های نوین جذب گردشگر بر پایه اصول محوری، اقتصاد پویا و مردمی و شناخت آگاهانه و رونق گردشگری خارجی در استان و غیره در این کارگاه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 6245303

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *