0

نشست علمی تخصصی «گردشگری و صلح» در قم برگزار شد

نشست علمی تخصصی «گردشگری و صلح» در قم برگزار شد
بازدید 4

به گزارش خبرنگار مهر، نشست علمی تخصصی گردشگری و صلح با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم و دانشگاه ادیان و مذاهب پیش از ظهر پنجشنبه در این دانشگاه برگزار شد.

حمیده امیر یزدانی عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان مذاهب و حجت الاسلام محمد حسین مظفری رئیس مرکز صلح این دانشگاه به تبیین رویکردهای مختلف به مطالعات صلح و گردشگری و گردشگری و صلح‌آفرینی، شناخت فرهنگ‌ها و تحکیم دوستی‌ها پرداختند.

محمدطاهر قلی تبار رئیس اداره اروپا و آمریکای دانشگاه ادیان و مذاهب در این نشست اظهار کرد: نقدی به دانشگاه وجود دارد که از دنیا فاصله دارند و این درست است اما با گذشت زمان وضعیت بهتر می‌شود.

رئیس اداره اروپا و آمریکای دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: متأسفانه تصور و دیدگاه نسبت به گردشگری در کشور اشتباه بوده و جامع نیست.

وی افزود: بیگانه هراسی موجب کاهش گردشگری می‌شود و ما باید ریشه آن را بیاییم و متأسفانه نگاه ما نسبت به گردشگری، اقتصادی است، ولو اینکه ظرفیت بسیاری دارد.

قلی تبار تصریح کرد: سیاست دولت‌ها گاهی موجب بیگانه هراسی می‌شود و برخی از آنها از ایجاد تفرقه لذت می‌برند و این سیاست متأسفانه و دلیل بعدی تا آگاهی نسبت به موضوعی است که گاهی منکر به خاصمه و جنگ می‌شود.

رئیس اداره اروپا و آمریکای دانشگاه ادیان و مذاهب یادآور شد: گردشگری زمینه ساز صلح است و بسیاری می‌تواند تأثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: سفر دانشجویان و طلاب به دیگر کشورها موجب ایجاد تحول می‌شود و گاهی اوقات باعث رفع نواقص و مشکلات می‌شود.

قلی تبار خاطرنشان کرد: مطالعه صلح و گردشگری بسیار گسترده است و گردشگری با مطالعات علوم انسانی و ادیان ارتباط ناگسستنی دارد.

کد خبر 6245713

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *