0

جشنواره «انار» ۱۱ آبان ماه در روستای نمهیل خلخال برگزار می‌شود

جشنواره «انار» ۱۱ آبان ماه در روستای نمهیل خلخال برگزار می‌شود
بازدید 6

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ارجمند با اشاره به برگزاری جشنواره انار» اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی روستای گردشگری و توریستی بخش «خورش رستم» و محصولات باغی به ویژه انار و صنایع دستی برای نخستین بار روز ۱۱ آبان ماه امسال در روستای «نمهیل» برگزار می‌شود.

وی افزود: روستای «نمهیل» بهشت گمشده استان اردبیل در کنار رودخانه «قزل اوزن» بوده و گرمسیر بودن این روستا امکان پرورش و تولید انواع محصولات سردرختی از جمله انجیر، انگور، زردآلو، انار، زیتون، بادام و سایر میوه‌های گرمسیری را فراهم کرده است.

بخشدار خورش‌رستم بیان کرد: این جشنواره می‌تواند راه را برای برگزاری جشنواره‌های سایر محصولات مهم کشاورزی بخش خورش‌رستم از جمله گردو، انجیر، بادام زمینی و هم چنین صنایع دستی از جمله جاجیم، گلیم نیز هموار کند.

ارجمند ادامه داد: هموطنان می‌توانند با حضور در روستای «نمهیل» بخش خورش رستم از فضای مطبوع و پرنشاط آن استفاده کنند و از نمایشگاهی که جنب همین جشنواره دایر شده محصول انار و رب انار و دیگر محصولات را به صورت مستقیم از کشاورز خریداری کنند.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های متنوع عرضه محصولات روستایی از برنامه‌های این جشنواره است، گفت: برگزاری این جشنواره برای نخستین بار با توسعه گردشگری موجب رونق و آبادانی هر چه بیشتر این روستا خواهد شد.

بخشدار خورش رستم خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های تاریخی و همچنین حوزه صنایع‌دستی بخش خورش رستم و شهر هشجین نیز قابل توجه است و در این زمینه نیز برای توسعه صنایع‌دستی و حفظ و احیای بناهای تاریخی اقدامات لازم با هماهنگی بین دستگاهی انجام می‌شود.

کد خبر 6257956

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *