0

دلربایی پاییز خراسان جنوبی برای گردشگران/رویش مسافر در فصل خزان

دلربایی پاییز خراسان جنوبی برای گردشگران/رویش مسافر در فصل خزان
بازدید 6

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: اگر بگوییم پاییز «فصل گردشگری» خراسان جنوبی است اغراق نکرده‌ایم. باغات زیبای زرشک و انار و مزارع زعفران دیار خاوران در فصل پاییز برای گردشگران و به ویژه گردشگران طبیعت دلربا است.

نکته قابل توجه اینکه در پاییز و در ایامی از زمستان تنها یک نقطه و یا یک شهرستان استان جذابیت‌های گردشگری آن خیره کننده نیست بلکه افین با باغات زرشک در زیرکوه، باغ‌های زیبای انار در فردوس، کویر زیبای طبس و روستاهای هدف گردشگری آن و همچنین گل‌های زیبای نرگس در زمستان خوسف هر کدام یک پتانسیل برای جذب گردشگر است.

اما مهم معرفی این جذابیت‌ها و برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌هایی در این مناطق است تا علاقمندان به سفر این نقاط را در مقصد برنامه‌های خود داشته باشند.

در این روزهای خنک پاییزی جاذبه‌های گردشگری این فصل از سال را در برخی از شهرستان‌های خراسان جنوبی و زیرساخت‌های فراهم شده برای استقبال از گردشگران را پیگیری می‌کنیم.

دلربایی پاییز خراسان جنوبی برای گردشگران/رویش مسافر در فصل خزان

جذابیت‌های مزارع یاقوت سرخ

خراسان جنوبی استان زرشک این یاقوت سرخ کویر است و در فصل پاییز نیز مزارع زرشک از منظر بصری زیبایی‌های خود را به رخ می‌کشد.

مزارعی که نمونه بی بدیل آن را در روستای زیبای افین در شهرستان زیرکوه می‌توان دید.

محمد رضا غیرتی فرماندار زیرکوه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان زیرکوه که به واسطه شرایط آب و هوایی در فصل پاییز طرفدار خاص خود را دارد، کویر همت آباد است.

شگفتی‌های طبیعت زیرکوه

وی بیان کرد: در کنار کویر همت آباد و با فاصله کمی (فاصله ۱۰ کیلومتری) از آن دره سرسبز و زیبای تجنود را داریم که یک شگفتی محسوب می‌شود که در یک نقطه فضایی شبیه شمال کشور را داریم و در ۱۰ کیلومتری آن یک کویر بی بدیل قرار گرفته است.

غیرتی با تأکید بر اینکه گردشگری شهرستان هنوز هم مغفول مانده است که باید بیش از گذشته به معرفی آن بپردازیم، ادامه داد: ما هم در راه‌های ارتباطی مشکل داریم و هم امکانات مورد نیاز در مناطقی چون کویر همت آباد را کم داریم.

غیرتی با بیان اینکه در حال یک پروژه اقامتگاهی در حال ساخت در شهرستان داریم، یادآور شد: ما یک بوم گردی در روستای همت آباد و چند اقامتگاه بوم گردی در روستای افین داریم.

دلربایی پاییز خراسان جنوبی برای گردشگران/رویش مسافر در فصل خزان

باغات زیبای زرشک افین خیره کننده است

وی با تأکید بر اینکه روستای افین به واسطه مزارع زرشک آن برای گردشگران در فصل پاییز بسیار جذاب است، گفت: بزرگترین باغات زرشکی جهان را ما در افین داریم که معرفی بیشتر و فراهم کردن زیرساخت‌های مطلوب‌تر بی شک در جذب گردشگر مفید خواهد بود.

فرماندار زیرکوه تأکید کرد: همه تلاش خود را برای خدمت رسانی به گردشگران و تسهیل سفر مسافران به زیرکوه را خواهیم داشت.

شهرستان دیگر خراسان جنوبی که در فصل پاییز مهیای پذیرایی از گردشگران است، شهرستان طبس است.

شهرستانی که روزهای گرم سال دمای بالای هوا را تجربه می‌کنند ولی در فصل پاییز با هوای معتدل و مطلوب خود علاقمندان به طبیعت و گردش و سفر را فرا می‌خواند.

روستایی که بارگاه امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) از نظر مذهبی، وجود روستاهای هدف گردشگری چون ازمیغان از نظر گردشگری طبیعت و کویر زیبای آن، این نقطه از استان را بسیار ممتاز کرده و حتی گردشگرانی از سایر جهان را به سمت خود جذب کرده است.

دلربایی پاییز خراسان جنوبی برای گردشگران/رویش مسافر در فصل خزان

هوای مطلوب پاییزی برای گردشگری در طبس

محمد عرب، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با شروع فصل پاییز ایام گردشگری در شهرستان طبس نیز آغاز می‌شود چرا که این فصل از سال هوای بسیار معتدل و مطلوبی را در شهرستان داریم.

وی ادامه داد: آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع)، روستای هدف گردشگری اصفهک، روستای هدف گردشگری ازمیغان، چشمه مرتضی علی، روستای نایبند و کویر حلوان و خود روستای حلوان از جمله ده‌ها جاذبه گردشگری این شهرستان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس با بیان اینکه یکی از مناطقی که گردشگران تمایل به حضور در آنجا در فصل پاییز را دارند، کویر است، گفت: ما در طبس کویر زیبای حلوان را در نزدیکی روستای حلوان را داریم که همه ساله علاقه مندان به کویر را به سمت خود جذب می‌کند.

فعالیت ۳۵ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان طبس

عرب در زمینه زیر ساخت‌های گردشگری در شهرستان بیان کرد: در طبس ۳۵ بوم گردی فعال وجود دارد و ۱۰ اقامتگاه نیز در دست احداث است.

وی افزود: همچنین در روستای حلوان در نزدیکی کویر حلوان نیز ۴ اقامتگاه بوم گردی وجود دارد که گردشگران می‌توانند از آن استفاده کنند.

هادی شاه وردی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز در این زمینه اظهار کرد: فصل پاییز در خراسان جنوبی به دلیل دارا بودن جاذبه‌های فراوان از جمله به بار نشستن زرشک و زعفران و همچنین بیابان لوت به عنوان بزرگ‌ترین و مهمترین اثر طبیعی ثبت شده در فهرست میراث جهانی میزبان گردشگران است.

دلربایی پاییز خراسان جنوبی برای گردشگران/رویش مسافر در فصل خزان

سفر ۳۳۳ هزار و ۴۴۳ گردشگر به خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از مهر سال گذشته اواسط مهر سال جاری حدود یک میلیون، ۳۳۳ هزار و ۴۴۳ گردشگر به خراسان جنوبی سفر کردند گفت: در این مدت ۲ میلیون، ۲۵۲ هزار و ۳۲۹ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید داشتند.

وی افزود: در این مدت بیش از هزار و ۵۰۰ نفر گردشگر خارجی از آثار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان دیدن کرده‌اند.

شاه‌وردی همچنین به افتتاح انجمن راهنمایان گردشگری اشاره کرد و افزود: در دو سال گذشته تعداد راهنمای گردشگری دارای مجوز ۸ نفر بود که اکنون به ۳۰ نفر رسیده است.

افزایش تعداد راهنمایان گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در آزمون جدید گردشگری که ۱۳ مهر برگزار شد امیدواریم افراد نمره قبولی را دریافت کنند تا تعداد راهنمایان گردشگری افزایش یابد.

پاییز زیبا را تنها در جنگل‌های زیبا و رنگارنگ آمل و بابل در شمال کشور نمی‌توان دید بلکه اینجا در خراسان جنوبی در شرقی ترین نقطه کشور حتی در فصل برگ ریزان به واسطه جاذبه‌های زیبایی رویش گردشگری را شاهد هستیم و باور ما بر این است که مردم خراسان جنوبی همواره میزبانان خوبی برای مهمانان خود هستند.

کد خبر 6257343

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *