0

تصویب سند فصل گردشگری خراسان جنوبی گامی مهم در معرفی بیشتر استان

تصویب سند فصل گردشگری خراسان جنوبی گامی مهم در معرفی بیشتر استان
بازدید 4

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی صبح یکشنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین رویداد ملی تجربی و آموزشی خانه‌های بوم‌گردی ایران، بیان کرد: پاییز به عنوان فصل گردشگری خراسان جنوبی نام‌گذاری شده که جلوه‌ای از شکوه و زیبایی استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، با بیان اینکه خراسان جنوبی سرزمین ناشناخته‌ها است، گفت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی ۹ اثر ثبت جهانی و ۱۰۵۰ اثر ثبت ملی دارد، افزود: دو روستای صنایع‌دستی که ثبت جهانی و ثبت ملی شده‌اند از دیگر ظرفیت‌های خراسان جنوبی بوده و هدف از برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها معرفی همین ظرفیت‌ها است

شاه‌وردی، با بیان اینکه خراسان جنوبی امروز میزبان هنرمندان صنایع‌دستی و لیدرهای گردشگری کشور است، افزود: هر کدام از ما باید در راستای معرفی ظرفیت‌ها سفیرانی باشیم که در جهت توسعه صنعت گردشگری گام برمی‌دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، با اشاره به وجود بخش قابل توجهی از کویر جهانی لوت در پهنه خراسان جنوبی، ادامه داد: گرم‌ترین نقطه کره زمین با دمای ۷۳ درجه در ریگ‌یلان شهرستان نهبندان به ثبت رسیده است که خود ظرفیتی گردشگری محسوب می‌شود.

شاه وردی با بیان اینکه شهرستان‌های طبس و فردوس به دلیل موقعیت جغرافیایی کریدورهای ترددخیز استان هستند، گفت: سومین ژئوپارک جهانی ایران در طبس به ثبت رسیده و بیش از ۳۵ ژئوسنگ و ژئوزیست در آن واقع شده است.

وی، با بیان اینکه خراسان جنوبی به دلیل داشتن محصولات کشاورزی مزیت‌دار ظرفیت گردشگری کشاورزی دارد، افزود: بزرگ‌ترین مزارع زرشک بی‌دانه به وسعت ۷۰ هکتار در استان واقع شده و خراسان جنوبی مرکز عناب ناب کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، بابیان اینکه زعفران خراسان جنوبی از نظر کیفیت حرف اول جهان را می‌زند که بیشترین وسعت زیرکشت در قائنات است، تصریح کرد: در فردوس کویر پلوند، آبگرم معدنی، قنات جهانی بلده و میراث طبیعی و بکر آن تجلی زیبایی است.

وی با بیان اینکه رویداد ملی کویرنوردی به میزبانی خراسان جنوبی برگزار خواهد شد، ادامه داد: همان‌طور که محرز است هدف از برگزاری این دسته از رویدادها در سطوح ملی برقراری تعاملات مؤثر و معرفی ظرفیت‌ها است.

کد خبر 6269958

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *