0

خبر خوب برای بازار شاهین / ایده سایپا جواب می دهد؟

خبر خوب برای بازار شاهین / ایده سایپا جواب می دهد؟
بازدید 14

به گزارش اکو ایران، تولید شاهین تا پایان مرداد 1403 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی حدود 7 درصدی را نشان می دهد.

آن طور که سایپایی ها در کدال گزارش کردند تا پایان دومین ماه از تابستان 1403 در مجموع تولید حدود 22 هزار و 580 دستگاه انواع شاهین را در خطوط تولید خود تکمیل کردند.

نارنجی های جاده مخصوص تا پایان مرداد 1402 تولید 21 هزار و 190 دستگاه شاهین را در کارنامه ثبت کردند.

بنابراین شاهد هستیم تیراژ شاهین در بازه زمانی یاد شده حول و حوش هزار و 400 دستگاه رشد کرده است.

سایپایی ها در حال حاضر شاهین را با دو نوع گیربکس یعنی گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک در سبد محصولاتی خود دارند. سال گذشته مدیران وقت سایپا از شاهین پلاس رونمایی کردند.

براساس اطلاعات منتشر شده سایپا پلاس با موتور M16، موتور جدیدی که نارنجی های جاده مخصوص طراحی کردند روانه بازار خواهد شد. شاهین پلاس از گیربکس اتوماتیک 6 سرعته بهره می برد.

شاهین اتوماتیک فعلی اما از موتور M15 توربو شارژ به عنوان پیشرانه استفاده می کند. موتور M15 در واقع همان موتوری است که در حالف حاضر در خودرویی مانند کوییک هم مورد استفاده قرار می گیرد. سایپایی ها برای اینکه بتوانند قدرت موتور M15 را بالا برده تا به عنوان پیشرانه شاهین استفاده شود آن را توربو شارژ کردند.

شاهین پلاس با گیربکس اتوماتیک قیمتی حدود 758 میلیون تومان در کارخانه دارد. شاهین با گیربکس اتوماتیک نیز قیمتی حول و حوش 649 میلیون تومان در مبدا دارد. بنابراین شاهد هستیم که فاصله قیمتی نزدیک به 110 میلیون تومان میان دو مدل شاهین پلاس و شاهین معمولی وجود دارد.

قیمت شاهین با گیربکس دستی نیز در کارخانه 440 میلیون تومان برای مشتریان فاکتور می شود. بنابراین فاصله قیمتی میان شاهین با گیربکس دستی با مدل پلاس با گیربکس اتوماتیک آن حدود 318 میلیون تومان است.

به نظر می رسد با توجه به فاصله قیمت کارخانه انواع شاهین مدیران سایپا دنبال این بودند تا هر چه سریع تر شاهین پلاس را تولید و روانه بازار کنند از این رو فیتیله تولید شاهین را در شرایط فعلی پایین بکشند تا بتوانند به سمت جایگزین کردن شاهین پلاس با خانواده فعلی شاهین حرکت کنند.

چندی قبل خبر تولید و عرضه شاهین پلاس با گیربکس اتوماتیک به گوش رسید بنابراین به نظر می رسد ایده مدیران سایپا به بار نشسته و پیش بینی می شود تولید شاهین پلاس در ماههای آتی روند رو به رشدی به خود بگیرد و شاهد افزایش تیراژ شاهین باشیم.

جایگزینی شاهین پلاس با شاهین معمولی می تواند خبر خوبی برای متقاضیان باشد. درست است که قیمت این خودروی مورد نظر آنها افزایش می یابد اما با توجه به ارتقای اتفاق افتاده برای موتور این خودرو به احتمال زیاد برای متقاضیان خبر خوشایندی محسوب می شود.    

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *