0

واکنش به افزایش قیمت کارخانه ای خودرو / بازار خودرو سرگیجه گرفت

واکنش به افزایش قیمت کارخانه ای خودرو / بازار خودرو سرگیجه گرفت
بازدید 9

به گزارش اکو ایران، قیمت کارخانه ای خودرو قرار نیست در کوتاه مدت گران شود. روز 26 شهریور 1403 خبری از سوی یکی از خبرگزاری های رسمی کشور از قول معاون اول رییس جمهور از موافقت محمدرضا عارف با افزایش قیمت کارخانه ای خودرو خبر داد.

اما یک روز پس از انتشار این خبر معاونت ارتباطات دفتر معاون اول رئیس جمهور طی یک اطلاعیه آن را تکذیب کرد.

آن طور که در اطلاعیه یاد شده آمده و خبرگزاری ایرنا آن را منتشر کرده است

“درج چنین اخباری حکایت‌گر عدم اطلاع از سازوکارهای تصمیم‌گیری در دولت است؛ کما اینکه موضوع مورد ادعای این خبرگزاری در مورد اصلاح قیمت خودرو تحت عنوان «ابلاغیه سیاست‌گذاری در خصوص قیمت‌گذاری برخی از خودروهای سواری» در حال رسیدگی در کمیسیون مربوطه و دبیرخانه هیأت دولت بوده و هنوز در هیات وزیران مطرح نشده است و هیچ‌گونه تصمیم‌گیری در این خصوص در دولت صورت نگرفته است.”

نکته قابل توجه درباره اطلاعیه منتشر شده برای تکذیب خبر افزایش قیمت کارخانه ای خودرو از قول عارف آمده است «ابلاغیه سیاست‌گذاری در خصوص قیمت‌گذاری برخی از خودروهای سواری» در حال رسیدگی در کمیسیون مربوطه و دبیرخانه هیأت دولت بوده و هنوز در هیات وزیران مطرح نشده است و هیچ‌گونه تصمیم‌گیری در این خصوص در دولت صورت نگرفته است.

به نظر می رسد بحث افزایش قیمت کارخانه ای محصولات تولیدی شرکت های خودروساز به نوعی در دستورکار قرار دارد اما این اتفاق از محل ساز و کار اعلام شده مبنی بر موافقت عارف با افزایش قیمت خودرو در مبدا رقم نخواهد خورد.

بلکه بعد از بررسی در کمیسیون مربوطه به دبیرخانه هیات دولت می رود و سپس در نوبت رسیدگی در جلسه هیات وزیران قرار خواهد گرفت.

با توجه به این اطلاعیه پیش بینی می شود در کوتاه مدت خبری از افزایش قیمت کارخانه ای خودرو نشود.

بازار خودرو بعد از رفت و برگشت اخبار درباره افزایش قیمت کارخانه ای خودرو به نوعی دچار سرگیجه شده است و دو طرف عرضه و تقاضا نمی دادند که افزایش قیمت محصولات شرکت های خودروساز چه زمانی نهایی می شود؟  

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *