0

خودرویی که همه منتظرش بودند بالاخره رسید / قیمت بازاری این خودروها حسابی سقوط می کند

خودرویی که همه منتظرش بودند بالاخره رسید / قیمت بازاری این خودروها حسابی سقوط می کند
بازدید 10

به گزارش اکو ایران، ال 90 ایرانی به زودی از سوی پارس خودرو روانه بازار خودرو خواهد شد. پارس خودرو از جدیدترین محصول خود در نمایشگاه خودروی مشهد رونمایی کرد تا شمارش معکوس برای ورود این خودرو به بازار آغاز شود.

پیش بینی می شود مدیران پارس خودرو پیش از تمام شدن سال جاری ال 90 ایرانی را از مسیر طرح فروشی در دسترس متقاضیان قرار دهند.

آن طور که اطلاعات منتشر شده نشان می دهد ال 90 ایرانی از یک موتورچهار سیلندر، 16 سوپاپ، 1.6 لیتری بهره می برد که این موتور توسط مگا موتور تولید شده و ME16 نام دارد . پیشرانه استفاده شده در این خودرو به لحاظ ساختاری شباهت های زیادی با موتور TU5 دارد که می تواند 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و از طریق جعبه دنده 5 سرعته دنده دستی به چرخ های جلو منتقل کند.

موتور ME16 در دیگر محصول سایپا (شرکت مادر پارس خودرو) نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مدیران تولید سایپا قصد دارند تا این موتور را در شاهین پلاس هم مورد استفاده قرار دهند.

سایپایی ها اردیبهشت سال گذشته از ال 90 ایرانی (کادیلا) و همچنین شاهین پلاس رونمایی کردند. نارنجی های جاده مخصوص هم زمان با رونمایی از دو محصول جدید خود وعده دادند که ال 90 ایرانی (کادیلا) و شایه پلاس را تا پیش از پایان نیمه اول سال 1403 روانه بازار کنند اما این اتفاق در نیمه اول سال جاری ممکن نشد و سایپایی ها قصد دارند تا هر دو خودروی جدید را در نیمه دوم امسال روانه بازار کنند. شاهین پلاس که به متقاضیانی که در دومین دور از فروش محصولات خودروسازی سایپا در سامانه یکپارچه شاهین را با گیربکس اتوماتیک انتخاب کرده بودند به عنوان خودروی جایگزین پیشنهاد شده و این به آن معناست که شاهین پلاس برای تولید انبوه چالشی پیش روی خود نمی بیند و امسال در بازار خودرو حاضر خواهد بود.

گمانه زنی برای حضور ال 90 ایرانی (کادیلا) برای حضور در بازار خودرو تا پیش از پایان سال جاری ادامه دارد.

پیش بینی می شود مدیران پارس خودرو علاقمند هستند هر چه زودتر نسبت به عرضه ال 90 ایرانی (کادیلا) اقدام کنند اما اگر این اتفاق به هر دلیل امسال نهایی شود در بهار 1404 شاهد حضور ال 90 ایرانی در بازار خواهیم بود.

نکته ای که در ارتباط با ال 90 ایرانی همزمان با عرضه در نمایشگاه خودروی مشهد جلب نظر می کند، تغییر نام این خودرو است.

اردیبهشت ساا گذشت همزمان با رونمایی از ال 90 ایرانی نام کادیلا برای معرفی این خودرو اعلام شد اما در نمایشگاه مشهد صحبت از تغییر نام ال 90 ایرانی به آرین و با نشان اختصاصی پارس خودرو روانه بازار خواهد شد.

عرضه ال 90 ایرانی روی قیمت بازاری محصولات رنو یعنی ال 90، ساندرو و ساندرو استپ وی اثرگذار خواهد بود و پیش بینی می شود نمودار قیمتی این محصولات را نزولی کند. 

محصولات رنو بعد از خروج یکباره این خودروساز فرانسوی از بازار ایران و به دنبال تقاضای بالا قله های جدید قیمتی را فتح کردند. اما حالا با عرضه گسترده مدل ایرانی ال 90 به احتمال زیاد قیمت مدل های دست دوم رنو در بازار کاهش پیدا کند و متقاضیان محصولات رنو به دنبال ال 90 ایرانی باشند. البته عرضه ال 90 ایرانی با گیربکس دستی تا حدی خوشایند متقاضیان نیست و اگر پارس خودرو بتواند در فاز دوم تولید ال 90 ایرانی را با گیربکس اتوماتیک کلید بزند می تواند سهم بیشتری از بازار محصولات رنو را بار دیگر به دست بیاورد.  

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *