0

واردات خودرو در نیمه نخست 1403 بیش 12 برابر شد

واردات خودرو در نیمه نخست 1403 بیش 12 برابر شد
بازدید 5

به گزارش اکوایران، روند ورود خودروهای خارجی به کشور در سال 1403 سرعت گرفت و روزانه تعداد قابل توجهی از خودروهای خارجی وارد کشور می‌شوند. اکنون هم گمرک در تازه‌ترین آمار  خود اعلام کرده که در شش ماه نخست سال جاری 22 هزار و 265 دستگاه خودروی سواری از گمرکات ترخیص و وارد کشور شده است. 

گفته می‌شود ارزش این تعداد خودرو وارداتی به کشور در 6 ماهه امسال 438 میلیون و 668 هزار دلار بوده است.

این درحالی است که تعداد خودروهای سواری وارداتی در شش‌ماهه سال گذشته 1736 دستگاه بوده و ارزش واردات خودرو سواری در سال قبل به 36 میلیون و 565 هزار دلار می‌رسید.

در این مدت شرکت‌های معین خودرو ایرانیان با واردات 5650 دستگاه، سایپا با 5445 دستگاه، بهمن‌ موتور با 1650 دستگاه و کرمان موتور با 1524 دستگاه به ترتیب بزرگترین وارد‌کننده خودرو سواری به کشور بودند.

خودروهای چینی در صدر وارداتی‌ها قرار گرفتند

در این میان باید به این نکته توجه کرد که حدود 60 درصد از این خودروهای وارداتی از برندهای چینی هستند. البته خودروهای ژاپنی نیز پس از چین بیشترین خودرو را در میان وارداتی‌ها به خود اختصاص داده است. 

نکته قابل توجه آن است در مقابل خودروهای چینی، خودروهای اروپایی بسیار اندک وارد کشور شده‌اند. حتی در مقاطعی واردات خودروهای اروپایی برای واردکنندگان با مشکل مواجه شده بود. اما چندی پیش، جلال رشیدی کوچی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی که از مدافعان سرسخت واردات خودرو بود، در ویدیویی اعلام کرد که مشکل واردات اروپایی‌ها برطرف شده است. 

او در این ویدیو که در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرده بود گفت:«یک شرکت مونتاژ کننده برای تعداد بسیار بالایی از نشان هیوندای ثبت سفارش انجام داده است.»

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *