0

درآمدزایی ایران‌خودرو از چه کانالی‌هایی بیشتر می‌شود؟

درآمدزایی ایران‌خودرو از چه کانالی‌هایی بیشتر می‌شود؟
بازدید 7

به گزارش اکوایران، با نگاهی به اطلاعات مالی شرکت ایران‌خودرو و مقایسه فروش و رشد قیمت محصولات این شرکت از ابتدای سال گذشته، به این نتیجه می‌رسیم که این خودروساز در حال سرعت بخشیدن به روند افزایشی متوسط قیمت محصولات خود است. ایران خودرو در سال گذشته محصولات خود را به طور متوسط 329 میلیون تومان فروخته بود و از ابتدای امسال تا انتهای مرداد ماه، متوسط قیمت محصولات فروخته شده داخلی خودش را با 32 درصد افزایش به 435 میلیون تومان رسانده است.

قیمت محصولات فروخته شده ایران خودرو در پنج ماهه ابتدایی امسال در حالی به 435 میلیون تومان رسید که در پنج ماهه ابتدایی سال گذشته کمتر از 300 میلیون تومان بوده و این معیار به نسبت مدت مشابه در سال قبل افزایش 45 درصدی داشته است.

ابطال دو مصوبه در واردات خودرو/ شرط جدید واردات چیست؟

این روند افزایش قیمت در آخرین طرح فروش ایران خودرو که شهریور ماه برگزار شد؛ سرعت بیشتری هم پیدا کرده و متوسط قیمت هر دستگاه خودرو عرضه شده به 549 میلیون تومان رسید. با این اوصاف، قیمت محصولات ایران خودرو در طرح فروش اخیر، به طور متوسط نسبت به فروش پنج ماهه ابتدایی امسال افزایش 26 درصدی داشته است. این در حالیه که محاسبات آخرین طرح فروش، بدون در نظر گرفتن خودرو‌های برقی بوده و با در نظر گرفتن دو خودروی لونا GRE و FAW بستیون NAT به رقم 563 میلیون تومانی می‌رسیم.

به نظر می‌رسد ایران خودرو شتاب افزایش قیمت محصولات خود را با تغییر سبد محصولاتش افزایش داده و تولیدات خود را به سمت محصولات گران قیمت‌تری که در قیمت‌گذاری دستوری نیز با شکاف قیمتی کمتری نسبت به بازار همراه می‌شود تغییر داده است. از سوی دیگر نیز این خودروساز دست به دامان قیمت‌گذاری مجدد محصولات خود به وسیله ارتقای کیفی آن‌ها شده است.

مجری: پریسا عرفانی
گرافیست: فهیمه شاملو

قیمت‌گذاری دستوری تا چه حدی با بحران خودروسازی در ارتباط است؟

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *