0

ترخیص 346 خودرو از گمرک غرب تهران/ وارداتی‌ها بالاخره به دست خریداران می‌رسد؟

ترخیص 346 خودرو از گمرک غرب تهران/ وارداتی‌ها بالاخره به دست خریداران می‌رسد؟
بازدید 12

به گزارش اکوایران، ترخیص خودروهای وارداتی از گمرکات کشور از ابتدای سال جاری سرعت یافته است؛ گرچه به رغم ترخیص حجم زیاد خودرو از اول سال، هنوز در این خودروها در سطح کشور مشاهده نمی‌شود. 

گمرک غرب تهران اعلام کرد که دومین محموله خودروهای سواری شامل تعداد 249 دستگاه خودرو در بستر سامانه جدید گمرک هوشمند شب گذشته از این گمرک ترخیص شد.

گفتنی است؛ اولین محموله خودروهای سواری در بستر سامانه جدید گمرک هوشمند نیز پنج‌شنبه‌شب، پنجم مهر ماه،  از گمرک غرب تهران ترخیص شده بود. این محموله شامل تعداد 97 دستگاه خودروی سواری با نشان تجاری سوزوکی بود که پس از اظهار در سامانه جدید گمرک هوشمند تشریفات گمرکی مربوطه انجام شد.

ضرب‌العجل یک هفته‌ای ترخیص خودرو

روز گذشته علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، گفت: 3750 دستگاه خودرو که در انتظار انجام فرایند اداری عرضه در سامانه یکپارچه قرار دارند، ظرف یک هفته آینده باید به متقاضیان عرضه شود. واردکنندگان خودرو نیز در اسرع وقت نسبت به اظهار خودروهای وارداتی اقدام کنند تا فرایند ترخیص به سرعت انجام و کالاها مشمول مقررات متروکه نشود.

او افزود: با قید فوریت برای حل مسائل اجرایی اقدام و در صورت وجود خودرو، عرضه در سامانه به صورت مرتب انجام شود و حداکثر در فواصل 15 روز صورت پذیرد. عرضه خودرو منوط به تکمیل سبد خودرویی و تعداد معین نشود تا در نتیجه کاهش عرضه باعث افزایش بی‌ضابطه قیمت خودرو و نارضایتی عمومی نشود.

صالحی ادامه داد: با توجه به واردات 2200 دستگاه خودروی وارداتی و طولانی شدن روند ترخیص آنها، پس از برگزاری چندین جلسه در این دادستانی و پیگیری‌های صورت گرفته، ارزش‌گذاری این خودروها که با وقفه مواجه شد انجام و دستور ابلاغ موضوع به مبادی ذی‌ربط ظرف 3 روز آینده صادر شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *