مهندسین ایرانی، پیشتاز در تولید تخت‌های برقی پزشکی در خاورمیانه

تخت زیبایی مدل صبا

23 سال پیش، گروهی متشکل از مهندسین ایرانی با مدیریت فردی کارآزموده، تصمیم گرفتند که با تکیه بر دانش فنی و علم خود، با مهندسی معکوس تخت‌های برقی پزشکی تولید خارج، تخت های برقی پزشکی و زیبایی را در ایران تولید کنند و نام برند ایرانی را در سطح خاورمیانه و کشورهای همسایه، پرآوازه کنند.

در این صفحه، داستان شرکت تولیدی آراصنعت، نخستین تولیدکننده تخت‌های برقی پزشکی در کشور را شرح می‌دهیم و با تولیدات این شرکت بیشتر آشنا خواهیم شد.

نخستین تولیدکننده تخت‌های برقی پزشکی و زیبایی در کشور

در سالیان گذشته، پزشکان و متخصصان زیبایی، جهت انجام معاینات و عمل‌های پزشکی و زیبایی خود، یا از تخت‌های مکانیکی استفاده می‌کردند، یا از تخت‌های تولید کشورهای خارجی و یا از تخت‌های تولیدشده در تولیدی‌های زیرزمینی استفاده می‌کردند. هرکدام مشکلات مختص به خودش را داشت.

استفاده از تخت‌های مکانیکی، به دلیل فرسایش قطعات و استهلاک، کاربری سختی داشتند و مراجعین متخحصصان نیز، آسایش زیادی در طی انجام معاینات و عمل‌های زیبایی و پزشکی، تجربه نمی‌کردند و این مساله به معضل بزرگی برای متخصصانی تبدیل شده بود که انجام عمل‌هایشان می‌بایست با دقت بالایی انجام می‌گرفت و استفاده از تخت‌ها و تجهیزات مکانیکی، برایشان دردسرساز بود.

در این حین، پزشکان و متخصصانی بودند که جهت استفاده از تخت‌های پیشرفته برقی، اقدام به خریداری تخت‌های برقی تولیدشده توسط کشورهای اروپایی و آمریکایی کردند. دردسرهای خرید از خارج از کشور و قیمت بالای واردات تخت‌ها و اتفاقات ناشی از حمل‌ونقل‌های طولانی، سبب می‌شد تا پزشکان زیادی نتوانند از این مسیر، مشکلات خود را مرتفع نمایند. این درحالی بود که با وجود تحریم‌های بین‌المللی، گارانتی شرکتی و همچنین خدمات پس از فروش نیز به این تخت‌ها تعلق نمی‌گرفت.

در همان زمان بود که بعضاً افرادی بودند که با راه‌اندازی تولیدی‌های زیرزمینی، نسبت به تولید تخت‌های برقی اقدام می‌کردند. عدم رعایت موارد ایمنی و استاندارد و عدم استفاده از متریال و مواد اولیه استاندارد، سبب می‌شد تا پزشکان نتوانند با خیال آسوده نسبت به خریداری و تامین این تخت‌ها در کلینیک‌ها و مطب‌ها و مراکز درمانی خود اقدام کنند. زیرزمینی بودن تولیدی‌ها نیز سبب می‌شد تا پزشکان نتوانند تولیدکننده تخت را بشناسند و جهت دریافت خدمات گارانتی و خدمات پس از فروش، کاری انجام دهند و پس از مدتی استفاده از تخت‌ها، به دلیل خرابی‌های موتورهای برقی بی‌کیفیت، تخت خود را بلااستفاده می‌دیدند!

در این زمان بود که شرکت تولیدی آراصنعت طب آسیا، نخستین تولیدکننده تخت‌های برقی پزشکی با نشان استاندارد و مجوز تولید از اداره کل تجهیزات پزشکی، متولد شد و شروع به فعالیت کرد.

تخت برقی مدل صبا؛ نخستین تخت زیبایی برقی دارای نشان استاندارد در کشور

23 سال پیش، شرکت تولیدی آراصنعت، با به کارگیری مهندسین متخصص، خلاق و جوان ایرانی، توانست نخستین تخت زیبایی برقی کشور را با نشان استاندارد تولید کند و نیاز تمامی پزشکان ایرانی را به خوبی پاسخ دهد.

مهندسین ایرانی با مهندسی معکوس نمونه تخت‌های برقی ایتالیایی و کانادایی، توانستند کیفیتی در سطح جهانی را در تولید داخلی، معنا ببخشند و محصولی تولید کنند که علاوه بر پاسخگویی به نیاز پزشکان و متخصصان ایرانی، توجه بازار کشورهای همسایه را نیز به خود معطوف کند؛ آن محصول، تخت زیبایی آراصنعت، مدل صبا نام داشت.

آراصنعت، در تولید تخت زیبایی مدل صبا، از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه موجود در بازار استفاده کرد و با اخذ نمایندگی از شرکت‌های معتبر جهانی نظیر تیموشن، موتورهای الکتریکی باکیفیت تایوانی را در تولید تخت‌های برقی به کار برد. بدنه‌ی تماما فلزی، روکش ABS فشرده باکیفیت، فوم سرد باکیفیت، روکش چرم مصنوعی صادراتی، رنگ بدنه الکترواستاتیک آنتی باکتریال ضدخش و… ، نمونه ای از متریال مورداستفاده در تولید تخت مدل صبا بود.

این تخت برقی، توانست تمامی مجوزهای لازم جهت تولید از اداره کل تجهیزات پزشکی و همچنین گواهینامه های استاندارد ایزو 13485 و ایزو 9001 را اخذ نماید و خیال پزشکان و متخصصان را از هرجهت آسوده کند.

آراصنعت به عنوان نخستین شرکت تولیدکننده تخت های برقی پزشکی و زیبایی در کشور، این تخت و دیگر محصولات خود را با 2 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش، به نحوی به بازار معرفی کرد تا تمام دغدغه‌های جامعه پزشکی را یکجا برطرف کرده باشد و همین امر، موجب استقبال بی‌نظیر پزشکان از برند آراصنعت شد.

پس از تخت صبا، تخت‌های زیبایی دیگری نیز با طراحی متفاوت‌تر و زیباتر در شرکت آراصنعت، تولید شد تا بتواند پاسخگوی تمامی سلیقه‌ها باشد. علاوه بر تخت‌های زیبایی نظیر مدل پانته آ و مدل پارمیس ، در سال 1402، تخت پوست و زیبایی با نام تجاری پردیس و تخت زیبایی و کاشت مو، مدل ونوس در نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث 2023 ، رونمایی شدند. در سال 1403 نیز در نمایشگاه ایران هلث 2024، تخت پوست و مو و زیبایی، مدل اورانوس، به عنوان به روزترین و جدیدترین تخت زیبایی در بازار کشور، توسط شرکت خلاق آراصنعت، رونمایی شد.

تخت کاشت مو مدل ونوس

از تخت مطب زیبایی تا تخت ژنیکولوژی و تخت دیالیز و…

موفقیت چشمگیر آراصنعت در تولید نخستین تخت‌های زیبایی برقی کشور، سبب شد تا آراصنعت به فکر تولید دیگر تخت‌های برقی پزشکی نیز با کاربری‌های مختلف ، روی آورد. تخت صبا و دیگر تخت‌های زیبایی آراصنعت، استفاده‌های پزشکی متعددی داشتند. از این تخت‌ها به عنوان تخت پوست و زیبایی، تخت کاشت مو، صندلی تزریق ژل و بوتاکس و… استفاده می‌شد. اما پزشکان دیگر تخصص‌ها نیز، مشکلاتی همچون پزشکان متخصص زیبایی داشتند و همین امر سبب شد تا آراصنعت به تولید تخت‌های پزشکی دیگر نیز همت گمارد.

تخت ژنیکولوژی

در نمایشگاه ایران مد 1402 ، آراصنعت از تخت برقی خاصی رونمایی کرد که سالها بود متخصصان زنان و زایمان ، به دنبال آن بودند. تخت برقی ژنیکولوژی و معاینه زنان، مدل ژینوس نام آن تخت بود. تخت ژنیکولوژی ژینوس که آن را با کاربری صندلی معاینه زنان یا تخت معاینه زنان نیز می‌شناسند، خیلی زود توانست توجه متخصصین این حوزه را به خود جلب نماید. آراصنعت با کسب تجربه و دریافت نظرات پزشکان، کاربردی ترین تخت ژنیکولوژی موجود در بازار را تولید و عرضه کرد. البته قبل از آن هم، تخت ژنیکولوژی مکانیکی، توسط آراصنعت در اختیار پزشکان ژنیکولوژی قرار گرفته بود، اما رونمایی از تخت ژنیکولوژی مدل ژینوس، به نحوی، تمامی نیازهای متخصصین ژنیکولوژی را در امر معاینه زنان، برآورده کرد.

تخت ژنیکولوژی

آراصنعت، توانست نخستین شرکتی باشد که مجوز تولید تخت ژنیکولوژی برقی از اداره کل تجهیزات پزشکی باشد و این موضوع، مهر تاییدی بر همواره اولین بودن شرکت آراصنعت در تولید تخت‌های برقی بود. کیفیت بالای محصولات آراصنعت نیز، رضایت حداکثری پزشکان و متخصصان ژنیکولوژی از برند آراصنعت را در پی داشت.

تخت دیالیز و شیمی درمانی

نیاز جامعه پزشکی خصوصاً پزشکان آنکولوژی، آراصنعت را به تولید تخت برقی مدل مهتاب واداشت. مهتاب، نام تجاری محصولی بود که به دلیل امکانات و قابلیت‌هایی که دارد، بهترین گزینه برای مراجعینی بود که در فرآیند دیالیز و شیمی درمانی و خونگیری، می‌بایست از تخت‌های پزشکی استفاده کنند. تخت برقی دیالیز و شیمی درمانی مدل مهتاب به دلیل امکانات و قابلیت‌های فراوانی که داشت، توانست بلافاصله پس از تولید، راه خود را به شمار زیادی از مراکز درمانی دیالیز و شیمی درمانی بازکند و رضایت حداکثری پزشکان آنکولوژی و همچنین مراجعین مبتلا به سرطان را به دست آورد.

تخت دیالیز

تخت فیشیال

تخت فیشیال پوست ، از دیگر تخت های تولید شده توسط آراصنعت بود. آرتمیس، یکی از ده ها تخت تولید شده توسط آراصنعت است که استفاده‌هایی جهت پاکسازی، آبرسانی و فیشیال پوست دارد. آرتمیس از مدل تخت‌های اقتصادی و بسیار کاربردی است که متخصصان زیبایی زیادی، از تولید آن استقبال نموده و از این تخت، در مطب‌ها و کلینیک‌های زیبایی خود بهره می‌برند.

تخت معاینه

بعید است که به مراکز درمانی مراجعه نمایید و تخت معاینه هلالی را مشاهده نکنید! رایج‌ترین مدل انواع تخت معاینه که تزریقات و معاینات اولیه بیماران و مراجعین، با استفاده از آن انجام می‌پذیرد، از دیگر تولیدات شرکت آراصنعت محسوب می‌شود.

تابوره پزشکی، ترالی پزشکی، چراغ پزشکی

آراصنعت علاوه بر تولید تخت‌های برقی پزشکی و زیبایی، دیگر محصولات مورد استفاده و کاربردی پزشکان و کادر درمان را نیز تولید و عرضه می‌نماید. قطعا ترالی‌ها، تابوره‌ها و چراغ‌های پزشکی را هنگام مراجعه به مراکز درمانی بیا مطب‌های پزشکی مشاهده کرده‌اید.

آراصنعت به جهت اینکه بتواند تمامی نیاز پزشکان را از تجهیزات مورد استفاده ایشان، تامین نماید، در کنار تخت‌های برقی پزشکی تولید خود، نسبت به تولید دیگر تجهیزات جانبی نیز اقدام کرده است که تابوره پزشکی، ترالی پزشکی و همچنین چراغ پزشکی، از این قبیل هستند.

آشنایی با محصولات شرکت آراصنعت طب آسیا

در این صفحه، اندکی با آراصنعت و محصولات آراصنعت آَشنا شدیم. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به وبسایت‌های رسمی آراصنعت به نشانی arasanat-avakh.com و Ara-sanat.ir با دیگر محصولات آراصنعت نیز آشنا شوید.

خوب است که با شناسایی شرکت‌هایی که همواره برای اعتلای عبارت “ساخت ایران” تلاش می‌کنند، پشتیبان آنها باشیم و با معرفی آنها، دیگران را نیز تشویق به پشتیبانی از آنها کنیم. آراصنعت، در 23 سال تلاش و مجاهدت در عرضه صنعت تجهیزات پزشکی، به خوبی نشان داده است که می‌توان به برند ایرانی اعتماد کرد و آنقدر خوب عمل کرده است تا توجه دیگر کشورها را نیز به محصولات ایرانی، جلب کند.

منبع: ara-sanat.ir
  |   لینک کوتاه : https://iranmedicalinfo.com/?p=43249

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. فرداد ابراهیمی گفت:

    کیفیت بالایی که این تخت های پزشکی داره نشون میده جنس ایرانی درجه یک واقعا میتونه مطابق استانداردهای جهانی باشه، ممنون از آرا صنعت عزیز

    1. iranmedicalinfo گفت:

      دقیقا فرداد جان، ممنون از اینکه نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید