خرید تجهیزات دندانپزشکی با قیمت مناسب

خرید تجهیزات دندانپزشکی

در هر شغل و تخصصی، هدف خاصی دنبال می شود و هر فرد برای رسیدن به اهداف کاری خود نیازمند ابزار و تجهیزاتی است که بتواند با بالاترین کیفیت کارش را انجام دهد؛ دندانپزشکی نیز از جمله این شغل هاست.

تجهیزات دندانپزشکی طیف وسیعی از وسایل و ابزارها را در بر می گیرد. در ادامه این مطلب با برخی از وسایل و تجهیزات مهم دندانپزشکی که کاربرد بیشتری دارند، آشنا می شوید و همچنین چند فروشگاه معتبر برای خرید تجهیزات دندانپزشکی به شما معرفی می گردد. برای داشتن تجربه خرید تجهیزات دندانپزشکی از مطمئن ترین فروشگاه ها با قیمت مناسب، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انواع تجهیزات دندانپزشکی

۱- یونیت دندانپزشکی:

یونیت دندانپزشکی در واقع ضروری ترین و اساسی ترین ابزار در دندانپزشکی است که مجموعه ای از ابزارها و تجهیزات را در خود جای داده است. از جمله این تجهیزات چراغ دندانپزشکی، کاسه کراشوار، پدال جهت تنظیم موقعیت صندلی یا کار کردن پمپ آب و ساکشن، میز ابزارهای مورد نیاز دندانپزشک، ساکشن، کمپرسور هوا و … می باشد.

۲- لوازم مصرفی و ابزار های یکبار مصرف:

در خرید تجهیزات دندانپزشکی ابزارهای یکبار مصرف از ضروری ترین تجهیزات هستند. لوازم مصرفی و ابزار های یکبار مصرف در دندانپزشکی شامل سرنگ شستشو، سینی، عینک و شیلد، گاز و رول پنبه، رترکتور دهان، ماسک، کاغذ اتوکلاو، پوشش های محافظتی (مثل پیشبند، کلاه، گان و…) آبسلانگ، دستمال کاغذی و پک یخ می باشند.

۳- تجهیزات ایمپلنت و جراحی:

ایمپلنت یک روش درمانی جدید و موثر برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته می باشد. تجهیزاتی که برای ایمپلنت به کار می روند شامل قطعات ایمپلنت است که از جمله آن ها می توان به پست یا همان ریشه دندان مصنوعی، اباتمنت و تاج یا قطعات پروتز دندان اشاره کرد. جنس پست و اباتمنت معمولا از تیتانیوم و زیرکونیوم است و پروتز دندان از جنس سرامیک، طلا و… ساخته می شوند. ابزارهای کاشت ایمپلنت نیز شامل موتور جراحی ایمپلنت، نخ بخیه و ابزارهایی مانند دریل ها، کیت خارج کننده ایمپلنت، درایور های ترمیمی و … می باشد. در صورتی که دندانپزشک شما تشخیص دهد که فک شما نیاز به پیوند استخوان دارد نیز تجهیزات دیگری مانند مواد زیستی مورد نیاز است که این مواد خود شامل انواع پودر های استخوان و انواع ممبران ها می باشد.

۴- تجهیزات اندودنتیکس:

اندودنتیکس به درمان تخصصی ریشه دندان گفته می شود که شامل تشخیص، پیشگیری و درمان پالپ و بافت‌ اطراف ریشه مرتبط با پالپ است. درمان ریشه دندان با نام‌ هایی چون روت کانال، اندو و عصب کشی هم شناخته می ‌شود. روش اندودنتیکس معمول‌ ترین روش درمانی است که توسط متخصصین برای برطرف کردن آسیب به پالپ دندان، انجام می شود. تجهیزات اندودنتیکس شامل ست رابردوم، سیلر، پین و پست، پرکننده موقت و دائمی کانال، گوتا پرکا، اوژنول، کانال لوبریکنت، کن، فایل، دستگاه ابچوراتور، دستگاه شستشو دهنده کانال و… می شود.

۵- تجهیزات ترمیمی و زیبایی:

کامپوزیت و مواد ترمیم، سمان و لاینر، نوار ماتریکس، وج و لوازم جانبی آن، خمیر پروفیلاکسی و… می باشد.

خرید کالای دندانپزشکی

۶- تجهیزات پرداخت و پولیش دندان:

تجهیزات پرداخت و پولیش دندان به طور کلی می توانند شامل کاپ و مولت، برس، دیسک، نوار پرداخت، سوهان، خمیر پولیش و گلیز، پودر پروفیلاکسی و ماندل باشند.

۷- لوازم و مواد قالب گیری:

قالب گیری دندان، روشی است که در آن اثر دندان ‌ها، لثه ‌ها و ساختار های اطراف دهان، برای ایجاد مدل دهان شما ثبت می شود. قالب دندان برای ترمیم و روکش کردن دندان ها، ساخت نگهدارنده ‌ها و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته از لوازم و مواد می تواند شامل آلژینات، مواد سیلیکونی، لوازم میکسینگ، استنس و کامپاند قالب گیری و پین قالب گیری باشد.

۸- انواع فرزها:

در خرید تجهیزات دندانپزشکی انواع فرزها نیز به دلیل تنوعی که دارند، می توانند در دسته بندی جداگانه ای قرار گیرند. دسته بندی فرزها شامل فزرهای استیل و سرامیکی، لوازم جانبی فرز و وسایلی مانند جای فرز و… می باشد.

۹- تجهیزات رادیوگرافی

رادیو گرافی یک روش سریع و دقیق برای تشخیص پوسیدگی دندان، آبسه، نقایص فک و دهان، انواع ناهنجاری ها و آسیب ‌های دهان و دندان است که در آن عکسی که با استفاده از دستگاه‌ ها و دوربین های رادیوگرافی گرفته می شود به این تشخیص کمک می کند. دستگاه های رادیوگرافی انواع مختلفی دارند و به طورکلی عکس های رادیوگرافی به دو دسته اصلی داخل دهانی و خارج دهانی تقسیم می ‌شوند.

تجهیزات رادیوگرافی شامل فیلم، روکش دستگاه، پیشبند، هولدر و سایر لوازم جانبی می باشد.

۱۰- سایر ابزارها

در خرید ابزارهای دندانپزشکی لوازمی مانند بن اکسپندر، نیدل هولدر، قیچی پریودنتال، چکش های دندانپزشکی، پریوتوم، فورپس و … نیز وجود دارند که در طیف وسیعی از کارهای دندانپزشکی کاربرد دارند.

جنس ابزارهای دندانپزشکی

برخی از وسایل جراحی دندانپزشکی از تیتانیوم، آلیاژهای کبالت (ویتالیوم) و سایر فلزات ساخته می شوند؛ اما بیشتر این ابزارها از جنس فولاد ضد زنگ هستند.

وسایل جراحی دندانپزشکی مادام در معرض خون، مایعات بدن، محلول های ضد عفونی کننده، استریلیزاسیون و هوا قرار می گیرند؛ در نتیجه آلیاژ به کار رفته در ساخت آن ها، باید مقاومت لازم را داشته باشد تا دچار خوردگی نشوند. خرید از یک فروشگاه معتبر می تواند شما را در انتخاب تجهیزات بهتر یاری کند و نگرانی شما در انتخاب محصول مناسب و با دوام را تا حد زیادی مرتفع سازد.

خرید ابزار دندانپزشکی

ویژگی مناسب ترین فروشگاه خرید تجهیزات دندانپزشکی

همه ما در هنگام خرید ترجیح می دهیم فروشگاهی را انتخاب کنیم که تمام انتظارات ما را برای یک خرید مطمئن فراهم کند. از جمله این انتظارات کیفیت خوب محصولات و پوشش دادن طیف وسیعی از وسایل مورد نیاز ماست. خرید تجهیزات دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به خصوص اینکه خرید ابزار و تجهیزات با کیفیت، کیفیت کار دندانپزشک را بالا می برد و باعث راحتی او در حین کار می شود و از طرف دیگر نوعی صرفه جویی و مدیریت دارایی ها نیز محسوب می شود.

فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی

  1. اگر خرید آنلاین را نسبت به خرید حضوری ترجیح می دهید، فروشگاه اینترنتی پویادنته می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید کالاهای دندانپزشکی و خصوصا لاین ایمپلنت باشد که به عنوان یک فروشگاه اینترنتی معتبر با انواع محصولات با کیفیت و خدمات خوب شناخته شده است. فروشگاه اینترنتی پویادنته انواع تجهیزات دندانپزشکی از جمله ابزار، قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای ایمپلنت، مواد زیستی مورد نیاز برای پیوند استخوان فک، ابزارهای روتین دندانپزشکی و وسایل و تجهیزات یکبار مصرف را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت، به صورت آنلاین به مشتریان خود عرضه می کند.
  2. اگر قصد خرید تجهیزات دندانپزشکی از تهران را داشته باشید، می توانید در حاشیه خیابان آزادی و یا بزرگراه توحید، فروشگاه های کالای دندانپزشکی زیادی را مشاهده کنید که تقریبا تمامی تجهیزات مورد نیاز شما را تامین می کنند.
  3. برای خرید حضوری کالای دندانپزشکی در مشهد نیز می توانید به خیابان چمران مراجعه کنید که مرکز فروش تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی بوده و طیف وسیعی از ابزارها و کالاهای مورد نیاز شما را پوشش می دهند.
منبع: pouyadente.com
  |   لینک کوتاه : https://iranmedicalinfo.com/?p=47208

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. حسین شجاعی گفت:

    نکات خیلی مفیدی درباره تجهیزات اندودنتیکس گفتید ممنون از مقاله خوبتون

    1. iranmedicalinfo گفت:

      خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده حسین جان