0

برنامه‌های وزارت بهداشت در حفاظت مالی از بیماران

برنامه‌های وزارت بهداشت در حفاظت مالی از بیماران
بازدید 37

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدموسی طباطبایی افزود: معاونت درمان در تعیین و سیاستگذاری در حوزه‌های تعرفه گذاری، اصلاح کد و ارزش نسبی خدمات، اولویت بندی و بسته خدمات سلامت با سایر ذی نفعان از جمله شورای عالی بیمه مشارکت می‌کند.
وی ادامه داد: همچنین تدوین محصولات دانشی، ارزیابی بالینی تجهیزات پزشکی، تدوین و اجرای برنامه‌های حفاظت مالی، بازتوزیع درآمد اختصاصی، مدیریت اقتصادی و مدیریت تعامل با بیمه‌های سلامت در حوزه معاونت درمان با رویکرد عدالت و پیشرفت انجام می‌شود.
مدیرکل دفتر ارزیابی بالینی، تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت وزارت بهداشت گفت: بر اساس اسناد بالادستی همچون سیاست‌های کلان حوزه سلامت، سند تحول دولت مردمی، برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع، تمامی اجزای برنامه حفاظت مالی از بیماران در برابر هزینه‌های سلامت مورد تاکید حوزه درمان وزارت بهداشت قرار گرفته است.
طباطبایی یادآور شد: تاکنون برنامه‌های حفاظت مالی متعددی، شامل حمایت از کودکان زیر هفت سال در هزینه خدمات سرپایی و بستری در بیمارستان‌ها، حمایت از بیماران مبتلا به سرطان‌، حمایت مالی از بیماران در قالب نظام ارجاع و حمایت از سه دهک اول جامعه، برای حمایت و حفاظت از بیماران با تاکید بر خدمات بخش دولتی، اجرا شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *