0

راه اندازی مرکز سرپایی مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان

راه اندازی مرکز سرپایی مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان
بازدید 6

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت ارتباطات و جذب مشارکت‌های مردمی مکسا، مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) در اهواز موفق به دریافت اولین پروانه بهره برداری مرکز سرپایی مراقبت‌های حمایتی و تسکینی سرطان در ایران شده است.

به گفته قدرت اله شاکری نژاد مدیر مکسای اهواز، در این مرکز مانند دیگر مراکز درمانگاهی ساختارهای مصوب و قانونی درمانگاه دیده شده است و همه خدمات بالینی پزشکی و پرستاری ویژه بیماران مبتلا به سرطان مانند بستری موقت، ویزیت‌های عمومی و تخصصی، تزریقات، مشاوره‌های تخصصی، لنفوتراپی و فیزیوتراپی با رویکرد مراقبت‌های حمایتی و تسکینی سرطان ارائه می‌شود.

وی افزود: مکسا تنها مؤسسه‌ای در کشور است که توانسته پروانه بهره برداری مرکز سرپایی مراقبت‌های حمایتی و تسکینی سرطان را از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کسب کند.

مدیر مکسای اهواز، مراقبت در منزل را مهم‌ترین خدمت مکسا برشمرد و افزود: تمام خدمات حمایتی و تسکینی هم در کلینیک سرپایی زیر نظر متخصصان تسکینی و حمایتی و هم بر بالین بیمار در منزل به صورت هومکر ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه خدمات حمایتی و تسکینی در کشور و ارتقای خدمات هومکر به مراکز سرپایی مراقبت‌های حمایتی و تسکینی سرطان افزود: راه اندازی این درمانگاه تخصصی موجب ارائه طیف وسیع‌تری از خدمات و مراقبت‌های ویژه بیماران مبتلا به سرطان بدون مشکلات قانونی می‌شود و رضایتمندی بیشتری را برای بیماران و خانواده‌های آنها به همراه دارد.

شاکری نژاد با تأکید بر رایگان بودن خدمات مکسا اظهار داشت: در مرکز سرپایی طبق برنامه زمان بندی شده متخصصان درد، داخلی، تغذیه، بیهوشی، گوارش و فیزیوتراپی به بیماران خدمات رایگان می‌دهند.

توسعه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی و راه اندازی میز خدمت مکسا در بیمارستان‌های دولتی اهواز از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه مردم نهاد است که شاکری درباره آن گفت: سه مرکز تخصصی و فوق تخصصی اهواز در بیمارستان‌های بقایی ۲ و شفا و مرکز کانسر امید خوزستان راه اندازی شده است و در بیمارستان‌های گلستان، آریا و اروند در حال مذاکره هستیم.

وی گفت: با راه اندازی میز خدمت مکسا در این بیمارستان‌ها بیمارانی که در شروع خط درمان هستند، توسط پزشکان و پرستاران مکسا یا مددکاران این بیمارستان‌ها شناسایی و برای دریافت خدمات حمایتی و تسکینی معرفی می‌شوند.

شعبه جدید مکسا در اهواز با حمایت‌های خیرین استان و خیریه چهارده معصوم (ع) راه اندازی شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *