0

فیزیوتراپی ایران در منطقه بی رقیب است

فیزیوتراپی ایران در منطقه بی رقیب است
بازدید 4

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج عبداللهی، با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی و سی و پنجمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران در هتل المپیک تهران، افزود: در این کنگره علاوه بر همکاران فیزیوتراپیست، متخصصین رشته‌های مختلف مثل ارتوپدی، مغز و اعصاب، طب فیزیکی، طب ورزش و سایر گروه‌های توانبخشی حضور دارند.

وی گفت: در کنگره امسال که به مدت سه روز برگزار می‌شود، شاهد برپایی پنل‌های تخصصی در موضوعات مختلف همچون کمردرد، دردهای شانه، دردهای بیماری‌های مغز و اعصاب، تکنولوژی‌های جدید و…، خواهیم بود.

عبداللهی ادامه داد: فیزیوتراپی در هر سه سطح پیشگیری، درمان و توانبخشی نقش دارد و در هر کدام از اینها وظایف خاصی دارد و با توجه به اینکه میانگین سنی جوامع بالا رفته و به سمت سالمندی پیش می‌روند، شیوع دردها و مشکلات اسکلتی- عضلانی، آرتروز مفاصل، کمردرد، گردن درد، بیماری‌های مغز و اعصاب، سکته‌های قلبی و مغزی افزایش پیدا می‌کند بنابراین اهمیت این گونه رشته‌ها خیلی بیشتر شده است.

وی افزود: بسیاری از دستگاه‌های فیزیوتراپی در گذشته وارداتی بود که الان با همت شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری از این تجهیزات در داخل تولید می‌شود. بنابراین هم از نظر دانش فیزیوتراپی و هم از نظر تجهیزات در منطقه کاملاً بی‌رقیب هستیم و حتی کیفیت فیزیوتراپی ایران با بسیاری از کشورهای اروپایی قابل رقابت است.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با عنوان این مطلب که بسیاری از دردها و مشکلات اسکلتی و عضلانی قابل پیشگیری است، گفت: اغلب اینها مربوط به سبک زندگی امروزی است‏.

وی افزود: تبلیغات غیرواقعی در فضای مجازی یک مشکل جدی به خصوص در حوزه بهداشت و درمان است و متأسفانه افراد زیادی فاقد صلاحیت هستند و اصلاً تخصص فیزیوتراپی را ندارند و بیمار را دچار مشکلات عدیده‌ای می‌کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *