0

راهنمای خرید اسکراب پزشکی و جراحی

تصویر پیدا نشد !
بازدید 3

راهنمای خرید اسکراب پزشکی و جراحی

 

اسکراب پزشکی و جراحی

 

این مقاله مخصوص پزشکان، جراحان، پرستاران و تمام کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است. انتخاب و خرید اسکراب پزشکی مناسب و با کیفیت، از اهمیت بالایی برخوردار است که در این محتوا به صورت کامل، مواردی را که باید هنگام خرید اسکراب پزشکی به آن توجه کنید توضیح می‌دهیم. پس اگر شما هم کادر درمان هستید و به دنبال انتخاب بهترین لباس اسکراب می‌گردید، با ما همراه باشید.

اهمیت اسکراب پزشکی برای کادر درمان

پوشیدن لباسی که به شما حس اعتماد به نفس بدهد و روحیه شما را بهتر کند و همچنین به بیمار شما هم حس بهتری را القا کند، اهمیتی است که لباس‌های پزشکی برای کادر درمانی دارند. فرض کنید شما با یک روپوش سفید گشاد که نوع دوخت و طرح خوبی هم ندارد وارد محل کار خود می‌شوید! چه حسی دارید؟ و در مقابل تصور کنید که یک روپوش یا اسکراب پزشکی دقیقا هم سایز خودتان با الگو و دوخت عالی و رنگ شیک و خاص پوشیده‌اید، آیا این دو حس مثل هم هستند؟

 

علاوه بر ایجاد حس اعتماد به نفسی که اسکراب پزشکی خوب به شما می‌دهد، ذهنیت مثبت و حرفه‌ای را در نگاه بیمار و مراجعین شما ایجاد می‌کند و شما را فردی حرفه‌ای جلوه می‌دهد.

در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که هنگام خرید اسکراب پزشکی و جراحی باید به آنها توجه بیشتری داشته باشید تا یک لباس اسکراب خوب و با کیفیت تهیه کنید.

 

۱- سایز اسکراب

اگر لباس اسکراب برای شما تنگ باشد علاوه بر ایجاد تعریق بیشتر، باعث سختی در هنگام کار کردن می‌شود. به طوری که حس میکنید انعطاف پذیریتان کاهش یافته و هنگام فعالیت در بیمارستان اذیت می‌شوید. بهتر است سایز اسکراب نه زیاد گشاد و نه زیاد تنگ باشد. مقداری در تن آزاد باشد تا انعطاف بدنی داشته باشید بهترین گزینه است. معمولا فروشگاه‌های اسکراب پزشکی سایزهای xs تا 3xl را تولید میکنند؛ اگر سایز شما بزرگتر باشد مجبورید به صورت شخصی دوزی از یک خیاط بخواهید برایتان اسکراب بدوزد. همچنین برخی فروشگاه‌های آنلاین مثل شیک طب، سایز شما را بر اساس محاسبه BMI اندازه‌گیری می‌کنند. و براساس قد و وزن بهترین سایز را به شما پیشنهاد می‌دهند.

 

۲- قد روپوش یا اسکراب

اینکه قد اسکراب شما چه اندازه باشد بیشتر به مرکز درمانی که کار می‌کنید بستگی دارد. مثلا اگر در بیمارستان دولتی باشید، حتما باید قد بلند و آستین بلند برای خانم‌ها باشد؛ و در مقابل اگر در بیمارستان خصوصی یا مطب شخصی باشید، آزادی در انتخاب قد روپوش برایتان بیشتر است. امروزه کمتر از روپوش‌های قد بسیار بلند استفاده می‌شود و پزشکان و پرستاران اسکراب‌های شیک را جایگزین روپوش‌های قدیمی کرده‌اند.

 

۳- رنگ اسکراب پزشکی

در گذشته فقط شاهد رنگ سفید برای پزشکان و سایر کادر درمان بودیم، و جراحان را هم با گان‌های سبز رنگ می‌دیدیم. اسکراب‌های پزشکی در رنگ‌بندی‌های بسیار متنوع تولید شده‌اند تا فضای مراکز درمانی را از یکنواختی دور کنند و یک پزشک هم بتواند اسکراب رنگ موردعلاقه خود را بپوشد. البته این مورد هم در برخی بیمارستان‌ها دارای محدودیت است. اما به صورت معمول، پرستاران بیشتر ترجیح ‌می‌دهند رنگ سرمه‌ای بپوشند. پزشکان بیشتر به رنگ‌های مشکی و خاص مثل زرشکی علاقه دارند. و جراحان هم مثل گذشته بیشتر خواهان اسکراب جراحی سبز رنگ یا آبی کاربنی هستند.

 

برخی کلینیک‌های خصوصی به خاطر داشتن یک رنگ خاص برند، ترجیح می‌دهند تمام پرسنل به صورت یکدست یک رنگ خاص را بپوشند؛ در چنین مراکزی ممکن است نتوانید رنگ مورد علاقه خود را بپوشید.

 

رنگبندی اسکراب پزشکی در سایت مونوتیپ

 

۴- طرح اسکراب پزشکی؛ اسکراب طرحدار بخرم یا ساده؟

علاوه بر رنگبندی متنوعی که تولیدکننده‌های اسکراب پزشکی برای کادر درمان عرضه کرده‌اند، مدل‌های طرحدار متنوعی هم وجود دارند که معمولا فقط در مطب‌های خصوصی یا مراکز درمانی خصوصی استفاده می‌شود. برخی به این مدل اسکراب‌ها، روپوش پزشکی فانتزی هم می‌گویند. طرح‌های این اسکراب‌ها متناسب با تخصص فرد انتخاب می‌شود. مثلا اگر شما دندانپزشک هستید، طرح دندان مناسب شما یا اگر دامپزشک هستید، طرح‌های حیوانی سگ و گربه زیادی تولید شده‌اند که مناسب شما باشد. استفاده از این روپوش‌ها برای تنوع می‌تواند گزینه خوبی باشد.

 

۵- نوع پارچه برای اسکراب

پارچه اسکراب شاید مهم‌ترین موردی باشد که باید به لحاظ کیفیتی به آن توجه کنید؛ اگر پارچه اسکراب از جنس تترون باشد، احتمالا بعد از چند بار شستشو شاهد پرز پرز شدن اسکراب باشید. به همین خاطر باید حتما پارچه استفاده شده با کیفیت و ملایم باشد. بهترین پارچه‌ای که در ایران استفاده می‌شود، جنس ترگال است که مقاومت بالایی در شستشو دارد و علاوه بر کمتر چروک شدن، اتوپذیری خوبی هم دارد. اسکراب‌های با این جنس پارچه را می‌توانید با خیال راحت در ماشین لباسشویی بیندازید و از شستشوی با دست راحت شوید.

 

۶- نوع دوخت

برخی تولیدی‌های لباس پزشکی متاسفانه اهمیتی به کیفیت دوخت نمی‌دهند و شاهد بی نظمی‌های زیادی در دوخت محصولات این برندها هستیم. در واقع اگر دوخت یک لباس بد باشد، به صورت کامل کیفیت آن هم زیر سوال می‌رود. دوخت تمیز می‌تواند زیبایی را به اسکراب پزشکی هدیه دهد.

 

۷- برند تولید کننده اسکراب

برندهای بسیار زیادی در ایران و خارج از ایران در حال تولید لباس‌های پزشکی هستند که از معروف‌ترین انها در ایران می‌تواند به سینوهه، مدیفرم، اوراطب، فاحا اسکراب اشاره کرد. اگر به دنبال خرید یک اسکراب با کیفیت خارجی هستید، فقط می‌توانید از برندهای ترک استفاده کنید؛ بین برندهای ترک وارداتی، برندهای monotip ,cizgi , Nur medika دارای کیفیت بسیار خوب دوخت و پارچه هستند. برخی فروشگاه‌ها هم مثل shikteb، برندهای ترک و ایرانی با کیفیت را به صورت اینترنتی به فروش می‌رسانند تا دسترسی شما به هر برندی که می‌خواهید راحت‌تر باشد.

 

۸- قیمت اسکراب پزشکی

اسکراب پزشکی ارزان بخرم یا گران؟ آیا اسکراب گران بهتر است؟ آیا اسکراب پزشکی ارزان زود خراب می‌شود؟ اینها سوالاتی هستند که معمولا کادر درمان درمورد ارتباط قیمت و کیفیت می‌پرسند. نه همیشه اما معمولا قیمت بالاتر می‌تواند کیفیت بهتری هم برای شما به ارمغان بیاورد. نگران هزینه بیشتر برای خرید اسکراب نباشید، چون اسکراب پزشکی که با کیفیت باشد، ماندگاری بیشتری هم دارد. در مقابل اگر اسکراب ارزان می‌خرید، بعد از مدت زمان کوتاهی نیاز به خرید مجدد دارید چون احتمالا زودتر پرز پرز شده یا خراب می‌شود.

 

در خرید آنلاین اسکراب پزشکی به چه مواردی توجه کنیم؟

در خرید اینترنتی، علاوه بر توجه به اعتبار فروشگاه، وبسایتی که خرید می‌کنید باید حتما امکان تعویض و مرجوعی را برای شما فراهم کند. چون لباس یک محصولی است که ممکن است سایز شما درست نباشد، نیاز به تعویض سایز دارید. یا اگر با دیدن محصول از جنس پارچه یا کیفیت دوخت خوشتان نیامد، بتوانید محصول را مرجوع کنید و کل هزینه محصول را پس بگیرید. علاوه بر این داشتن یک پشتیبان که شما سوالاتتان را قبل از خرید اسکراب پزشکی بپرسید، می‌تواند مسیر را برای شما راحت‌تر کند.

 

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *