0

ایده تاسیس مراکز یک روزه برای کاهش هزینه‌های بیمارستانی

ایده تاسیس مراکز یک روزه برای کاهش هزینه‌های بیمارستانی
بازدید 5

مهری مهراد، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: ایده تأسیس مراکز یک روزه به منظور کاستن از هزینه‌های نظام سلامت، در کنگره تجهیزات بیمارستانی مورد توجه مسئولان وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی با اشاره به وجود تنها مرکز یک روزه در کشور برای بیماری‌های اورولوژی، افزود: این ایده و تفکر می‌تواند برای سایر بیماری‌ها مورد توجه قرار بگیرد و توسعه بیاید.

مهراد با اشاره به هزینه سنگین احداث تخت‌های بیمارستانی، گفت: احداث و راه اندازی هر تخت بیمارستانی حدود ۶ تا ۸ میلیارد تومان هزینه می‌برد. لذا، بهتر است که بیماران را در مراکز یک روزه تحت مداوا و درمان قرار دهیم.

وی، این ایده را برای کاهش هزینه‌های نظام سلامت کشور مفید دانست و افزود: راه اندازی این قبیل مراکز، به اقتصاد سلامت کمک می‌کند.

مهراد با اشاره به وجود برنامه‌های چکاب در تنها مرکز یک روزه بیماری‌های اورولوژی، گفت: در این مرکز امکان انجام آزمایش و سونوگرافی و…، برای بیمار فراهم است و ما مس توانیم نقشه راه درمان را در اختیار بیمار قرار دهیم.

وی در همین زمینه توضیح داد: وقتی بیمار در مرکز یک روزه تحت معاینه و چکاب قرار گرفت، مشخص می‌شود به بستری در بیمارستان نیاز دارد و یا اینکه درمان او به شکل سرپایی خواهد بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *