0

نصب سیستم تشخیص سریع سکته قلبی در اورژانس تهران

نصب سیستم تشخیص سریع سکته قلبی در اورژانس تهران
بازدید 6

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن نوری، پیرامون فناوری تشخیص سریع سکته قلبی اظهار کرد: تقریباً بین ۷ تا ۸ درصد مأموریت‌های اورژانس مربوط به سکته‌های قلبی است و این مسئله در جایی اهمیت پیدا می‌کند که سکته‌های قلبی و عروقی به عنوان اولین علت مرگ و میر در سنین میانسالی و سالمندی در کشورمان شناخته شده است.

وی، عامل مرگ در سکته‌های قلبی و عروقی را نابسامانی در ضربان قلب عنوان کرد و افزود: خیلی مهم است که در چنین مواقعی سریعاً با اورژانس تماس گرفته شود و اورژانس هم سریعاً به بیمار برسد اما با فناوری جدیدی که تولید شده به جای انتقال بیمار به بیمارستان و شروع فرآیند درمان از بیمارستان، وضعیت قلبی بیمار را در منزل خود بیمار به کمک یک دستگاه کوچک و ارسال نوار قلب به متخصص قلب و عروق، بررسی می‌کنیم.

معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور گفت: ما چند سال قبل تجهیزات باکیفیتی را به شرکت‌های دانش بنیان داخلی سفارش دادیم و هم اکنون این تجهیزات به نحوی تولید شده که شرکت‌ها این محصول را به کشورهای دنیا می‌فروشند.

نوری عنوان کرد: ما به دلیل اینکه در برقراری ارتباط ۲۴ ساعته با پزشکان قلب و تفسیر آنلاین نوار قلب دچار اختلال بودیم، سیستم جدیدی را در اورژانس کشور نصب کردیم که این سیستم از چند روز قبل در اورژانس تهران فعال شد و قرار است به سرعت به شهرهای دیگر نیز تسری پیدا کند.

وی در توضیح بیشتر این فناوری و سیستم جدید در اورژانس گفت: این سیستم جدید، نوار قلب را می‌خواند و تفسیر می‌کند و سکته قلبی را تشخیص می‌دهد و مهمتر از همه اینکه اگر اختلالاتی در ضربان قلب وجود داشته باشد آنها را هم تشخیص خواهد داد و با استفاده از پروتکل‌های درمانی از مهم‌ترین علت مرگ و میر بیماران جلوگیری می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور در مصاحبه با رادیو گفت وگو تأکید کرد: قانون نسبت به مزاحمت‌های تلفنی با دستگاه‌های امدادی باید سختگیرانه تر عمل کند کمااینکه ما از مجلس شورای اسلامی نیز بارها درخواست کردیم که قانون مجزایی را برای حل این معضل وضع کند.

وی با اشاره به اینکه سکته‌های قلبی و سکته‌های مغزی دو عامل مهم در مرگ و میر افراد هستند گفت: بحث زمان در این دو موضوع بسیار کلیدی و بااهمیت است لذا افراد به محض مشاهده علائم سکته قلبی مانند درد در قفسه سینه و تنگی نفس و یا علائم سکته مغزی مانند کج شدن صورت و ضعف اندام و اختلال در تکلم سریعاً با ۱۱۵ تماس بگیرند و راهنمایی‌های لازم را از متخصصان اورژانس دریافت کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *