0

حفظ دندان‌های بیماران با روش‌های مختلف درمانی

حفظ دندان‌های بیماران با روش‌های مختلف درمانی
بازدید 7

‌به گزارش خبرگزاری مهر، فرنا سیار، با عنوان این مطلب که برگزاری کنگره علمی انجمن پریودنتولوژی به صورت دو سالانه است، گفت: ۴ محور اصلی کنگره بر تشخیص و درمان بیماری‌های پریودنتال، پیشگیری از ایجاد بیماری‌های پریودنتال و همین‌طور درمان‌های ایمپلنت معطوف خواهد بود.

این متخصص و جراح بیماری‌های لثه افزود: تاکید اصلی ما در حفظ و نگهداری دندان‌های بیمار از طریق روش‌های مختلف درمانی است که وجود دارد و هر روز هم جدیدتر می‌شود.

سیار ادامه داد: درمان‌های جدید، شامل جراحی‌های مختلف برای نگهداری دندان‌های مبتلا به بیماری‌های لثه و پیوندهای بافت نرم و سخت است که بتوانیم دندان بیمار را نگه داریم.

وی افزود: امروزه ایمپلنت به صورت یکی از درمان‌های موفق برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته به شمار می‌آید، اما اگر بتوان دندان بیمار را حفظ کرد خیلی بهتر است؛ زیرا، در هر حال ایمپلنت یک سازه مصنوعی است.

تاکید کرد: مسئله‌ای که مهم است، ارتباط بیماری‌های پریودنتال با خیلی از بیماری‌های سیستمیک بدن است؛ من جمله مشکلات قلبی و عروقی، دیابت، مشکلاتی که می‌تواند در زمان بارداری به وجود بیاورد و همچنین تولد نوزاد زودرس، اینها مشکلاتی است که با بیماری‌های پریودنتال در ارتباط است و همچنین یکسری از بیماری‌های خودایمنی که ارتباط آنها با پریودنتال شناخته شده و بنابراین می‌بینیم که صحبت در مورد این موارد و تشخیص بیماری به موقع و درمان آن، می‌تواند از هر لحاظ برای بیمار نتیجه مثبتی داشته باشد

دبیر علمی کنگره افزود: همچنین، در کنگره امسال در خصوص درمان موفق ایمپلنت صحبت می‌شود و همینطور در مورد اینکه اگر ایمپلنت با مشکل مواجه شود ما چطور می‌توانیم مشکلات را برطرف یا حتی پیشگیری کنیم.

وی اظهار داشت: در این کنگره در زمینه هوش مصنوعی در رشته پریودنتولوژی صحبت می‌شود که خیلی جدید است و بیشتر در زمینه تشخیص بیماری‌های پریودنتال خیلی بحث خواهد شد و سعی می‌شود از هوش مصنوعی در تشخیص صحیح بیماری‌های پریودنتال استفاده شود.

سیار گفت: ما هر سال در کنگره پذیرای پریودنتیست ها، دندانپزشکان عمومی و همینطور دندانپزشکان از تخصص‌های مختلف و اساتیدی هستیم که در کنگره سخنرانی می‌کنند. همچنین، از محققین داخلی و خارجی نیز دعوت شده و البته مهمانان خارجی به صورت آنلاین در کنگره حضور و مشارکت خواهند داشت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *