0

فوتی‌های مصرف الکل تقلبی در گیلان به ۱۸ نفر رسید

تصویر پیدا نشد !
بازدید 8

فوتی‌های مصرف الکل تقلبی در گیلان به ۱۸ نفر رسید

مسمومیت با مشروب در گیلان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
به‌گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ۶۶ بیمار که به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند ۱۸ تن جان خود را از دست داده‌اند، ۳۷ بیمار دیالیز و سه نفر از آنان نیز با مشکل بینایی مواجه شدند که تا آخر عمر این مشکلات با آنان خواهد بود.

به گزارش تسنیم، اوایل مهر ماه جاری بود که چندین نفر با علائم مسمومیت شدید به مراکز درمانی شهر رشت مراجعه کردند و آمار مراجعه‌کنندگان با این علائم تاکنون افزایش یافته است.

 

البته مورد مشابه این در استان مازندران نیز گزارش شده است و تعداد زیادی از افراد با این علائم به مراکز درمانی مازندران مراجعه کردند و بستری شدند.

 

ضعف، بی‌حالی، درد شکم و تاری دید از جمله علائم افراد مراجعه کننده بود که در اثر شرب مشروبات الکلی صنعتی اتانول به این وضعیت دچار شده بودند. 

 

محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید شدت مسمومیت آنان به حدی بود که تعداد بسیاری از مراجعه کنندگان، دیالیز شدند ولی با این حال برخی از این افراد به علت شدت مسمومیت فوت کردند. 

 

وی می‌گوید که تا امروز 66 بیمار با علائم مسمومیت شدید که در اثر شرب مشروبات الکلی صنعتی اتانول است به مراکز درمانی رشت مراجعه کرده‌اند و علی رغم همه تلاش‌های کادر درمان، 18 تن جان خود را از دست داده اند. 

 

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند 37 بیمار دیالیز و سه نفر از آنان نیز با مشکل بینایی مواجه شدند که بعد از بهبود و ترخیص از بیمارستان این مشکلات برای آنان عمدا باقی خواهد ماند. 

 

البته در این خصوص دستگاه قضا و انتظامی وارد عمل شده و تاکنون پنج نفر را به اتهام فروش مشروبات الکلی در این خصوص دستگیر کرده‌اند و اقدامات قضایی در حال انجام است. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان  همچنین توصیه کرد افرادی که مشروبات الکلی اتانول مصرف کرده‌اند سریعاً به مراکز درمانی از جمله مرکز آموزشی درمانی رازی رشت مراجعه کنند. 

 

 

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *