0

ایران جزو ۵ کشور دنیا در تولید محصولات سلول درمانی است

ایران جزو ۵ کشور دنیا در تولید محصولات سلول درمانی است
بازدید 7

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، با اشاره به رونمایی از فرآورده تزریقی سلول‌درمانی برای بیماران پیوند مغز استخوان، افزود: ایران در میان پنج کشور پیشرو جهان قرار دارد که توانسته محصولات سلول‌درمانی را تولید و به بازار عرضه کند.

وی با اشاره به سابقه کار طولانی محققان داخلی در زمینه محصولات سلول درمانی، ادامه داد: بیش از یک دهه است که درخواست مجوز تولید سلول‌های بافت از سوی محققان به سازمان غذا و دارو ارسال می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو تأکید کرد: محصولات سلول درمانی در دنیا نسبتاً جدید هستند و فقط چند کشور توانسته‌اند در این حوزه ورود کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: با تسریع در صدور مجوزها، امسال چهار پروانه تولید محصولات سلول بافت در ایران صادر شده است. این دستاوردها، به دنبال موفقیت‌های داروهای شیمیایی و بیولوژیک، گام بزرگی در درمان بیماری‌های خاص با استفاده از روش‌های نوین همچون ژن‌درمانی و سلول‌درمانی به شمار می‌آید.

رئیس سازمان غذا و دارو، همچنین صادرات این محصولات را دارای ارزآوری بالا دانست.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *