بهترین جراحان دیسک کمر و دیسک گردن چه ویژگی هایی دارند ؟

بهترین جراحان دیسک کمر و دیسک گردن چه ویژگی هایی دارند ؟

دیسک کمر ( waist disk ) عارضه ای است که در اثر وارد شدن فشار زیاد یا ضعیف شدن عضلات کمر در اثر بالا رفتن سن یا عوامل دیگر ممکن است به وجود آید.

مهمترین علامت آن درد می باشد. درد معمولا در قسمت پشت بدن و پا بروز می کند. هر انسان معمولاً ۲۶ مهره در ستون فقرات خود دارد. مهره ها بوسیله صفحات انعطاف پذیری به نام دیسک بین مهره ای از یکدیگر جدا می شوند. در واقع هر فرد در حالت طبیعی دارای چهار دیسک کمر می باشد و لذا وجود دیسک کمر بیماری محسوب نمی شود. اگر بنا به دلایلی دیسک از قسمت عقبی خود دچار بیرون زدگی یا فتق شود، این قسمت بیرون زده روی نخاع یا رشته های نخاع فشار وارد می کند و سبب بروز درد در ناحیه کمر با انتشار به پاها می شود. مردم به اصطلاح به این بیماری دیسک کمر می گویند که البته اصطلاح درست آن فتق دیسک کمری می باشد. این بیماری، بیماری سیاتیک نیز خوانده می شود. 

بدیهی است که مواردی در رابطه با دیسک کمر وجود دارد که جراحی کاملاً ضروری و مورد نیاز است، اما بهترین جراح دیسک کمر مطمئن می شود که شما تمام راههای درمان را طی کرده اید. از رویکردهای مدیریتی ساده مانند ترکیبی از فیزیوتراپی و داروهای ضدالتهاب گرفته تا گزینه‌های پیچیده‌تر مدیریت درد مانند تزریق اپیدورال، همه درمان‌های غیرجراحی مناسب باید در نظر گرفته شوند. اگر این روش‌ها بعد از مدتی باعث تسکین نشدند و جراحی ضروری شد، باید جراحی را پیدا کنید که در جراحی کم تهاجمی ستون فقرات مهارت داشته باشد. این امر باعث بهبودی سریع‌تر، عوارض کمتر، بستری کوتاه‌تر در بیمارستان و آسیب کمتر به بافت‌های اطراف می‌شود.

به دنبال جراحانی باشید که عناوین خاصی مانند «تأیید شده توسط هیئت ها» و «تحصیل شده در بورسیه رشته خود » دارند. جراحان دارای گواهینامه ها یک امتحان دقیق را گذرانده اند که نشان می دهد آنها در زمینه پزشکی خود از تخصص بالایی برخوردار هستند. جراحان ستون فقرات که تحت آموزش فلوشیپ هستند، آموزش های اضافی و فشرده را در تخصص خود گذرانده اند. بهترین جراحان ستون فقرات به طور کلی یا جراح ارتوپد یا بهترین جراح مغز و اعصاب هستند. بسته به موقعیت خاص شما، یکی یا دیگری ممکن است برای شما مناسب تر باشد. جراحان بزرگ ستون فقرات نه تنها تجربه درمان وضعیت شما یا انجام عمل مورد نیاز شما را خواهند داشت، بلکه این کار را با میزان موفقیت بالایی نیز انجام خواهند داد.

هوش و مهارت از ویژگی های حیاتی در جراح ستون فقرات است، اما جراحان برتر نیز دلسوزانه با بیمار ارتباط برقرار خواهند کرد. بهترین جراح دیسک گردن باید بتواند وضعیت یا درمان شما را به وضوح توضیح دهد (به زبانی که می توانید آن را درک کنید) و به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهد. شما قطعا با این پزشک آرامش بیشتری خواهید داشت.

بیماران مبتلا به گردن درد و دیسک گردن و کمردرد معمولاً ابتدا به پزشک خانواده یا پزشک مراقبت های اولیه مراجعه می کنند. با این حال، بسیاری از بیماران به خدمات یک متخصص ستون فقرات نیاز دارند.

دکتر گیوشریفی

متخصص ستون فقرات، پزشکی است که سال ها آموزش پزشکی بیشتری را در زمینه تشخیص و درمان اختلالات ستون فقرات مانند اسکولیوز، آرتروز، پوکی استخوان، فتق دیسک، تنگی، آسیب های ستون فقرات، شکستگی مهره ها، بدشکلی ستون فقرات، تومورها، عفونت ها و مادرزادی گذرانده است.

پیدا کردن جراح ستون فقرات مناسب برای عمل شما می تواند کار دشواری باشد. به طور کلی صحبت کردن با دوستان و همکاران برای دریافت توصیه آنها برای یک پزشک مراقبت های اولیه بسیار آسان است، زیرا تقریباً همه به طور نیمه منظم به پزشک مراجعه می کنند، اما همه تحت عمل فیوژن ستون فقرات یا دیسککتومی قرار نگرفته اند. از آنجایی که اطلاعات همکاران ممکن است پراکنده باشد، و به سختی می توان یک پزشک را از طریق نمایه آنلاین او ارزیابی کرد، بهترین راه برای دیدن اینکه آیا جراح ستون فقرات برای شما مناسب است یا خیر، ملاقات حضوری با آنهاست.

اینکه عوارض دیسک های بیرون زده کمر با گذشت زمان و بدون هیچگونه درمان پزشکی، فروکش می‌کند سخنی درست است. اما آیا این به معنی درمان خودبخودی دیسک است؟ همانند بسیاری از موارد دیگر، جواب به این پاسخ هم نمی‌تواند قطعی باشد. برطرف شدن عوارض جانبی لزوما به معنی درمان خودبخودی دیسک های بیرون زده کمر نیست.

علت ایجاد درد بوسیله دیسک های بیرون زده کمر چیست؟ پس از تخریب دیسک و نشت محتویات ژل مانند آن، این محتویات می‌تواند به اعصاب پیرامون فشار وارد کرده و منجر به درد شوند. همچنین این درد می‌تواند در نتیجه به وجود آمدن التهاب در اعصاب پیرامون، ایجاد شود.

معرفی دکتر گیو شریفی

دکتر گیوشریفی

متخصص جراحی مغز و اعصاب

استاد تمام و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب بیمارستان نیایش

مرکز عالی جراحی هیپوفیز

دکتر گیو شریفی، نفر اول بورد تخصصی جراحی مغز و اعصاب ایران که در حال حاظر عضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی میباشند فعالیت‌های پژوهشی ارزنده‌ای را در زمینه جراحی مغز و اعصاب به خصوص در جراحی‌های آندوسکوپیک تومورهای مغزی و هیپوفیز و جراحی قاعده جمجمه درسطح جهانی انجام داده و حدود 60 مقاله علمی ایشان در مجلات معتبر پزشکی داخلی و خارجی به چاپ و نشر رسیده است. همچنین ایشان عضو انجمن‌های تخصصی جراحی مغز و اعصاب از جمله انجمن جراحان مغز و اعصاب آمریکا میباشند.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات مقاله و آشنایی بیشتر با دکتر گیوشریفی به سایت ایشان به آدرس gsharifi.com مراجعه نمایید .

منبع: gsharifi.com
  |   لینک کوتاه : https://iranmedicalinfo.com/?p=81227

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مهدی شمس گفت:

    سلام من دیسک کمر داشتم که چند سال پیش دکتر گیو شریفی عملم کرد و راضی ام از کارشون خواستم تشکر کنم از شما بابت انتشار این پست.

    1. کارشناس روابط عمومی گفت:

      سلام مهدی جان از اینکه از مطالب ما استفاده مفیدی برده اید خرسندیم تنها دلخوشی ما رضایت شما عزیزان است.