0

سکته مغزی اولین علت ناتوانی در کشور

سکته مغزی اولین علت ناتوانی در کشور
بازدید 7

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن نوری ساری، به مناسبت روز جهانی سکته مغزی با بیان اینکه سکته مغزی دومین علت مرگ و اولین علت ناتوانی در کشور است، افزود: بسیاری از موارد سکته مغزی با رعایت اصول بهداشتی قابل پیشگیری است.

وی به برخی از اصول بهداشتی اشاره کرد و افزود: با رعایت رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و درمان به موقع بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون می‌توان تا حد زیادی از وقوع سکته مغزی جلوگیری کرد.

معاون سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اهمیت اقدام سریع در مواجهه با علائم سکته مغزی، خاطرنشان کرد: حدود ۸۵ درصد از سکته‌های مغزی، ناشی از انسداد عروقی هستند که با درمان به موقع می‌توان لخته‌های خون را از بین برد و مسیر جریان خون را باز کرد.

نوری ساری به تشریح علائم سکته مغزی پرداخت و گفت: علائم سکته مغزی شامل اختلال تعادل، انحراف چشم، کج شدن صورت، ضعف یک طرفه بدن و اختلال تکلم است بنابراین افراد در صورت مشاهده این علائم سریعاً با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند، زیرا هر یک دقیقه تأخیر می‌تواند میلیون‌ها سلول عصبی را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: در صورتی که بیمار در سه و نیم ساعت نخست به بیمارستان برسد، امکان تزریق داروهای حل کننده لخته وجود دارد که این داروها شانس بهبودی را به طور چشم گیری افزایش می‌دهند. روش‌های جدیدی همچون ترومبکتومی (خارج کردن لخته از عروق مغزی) اکنون در دنیا و همچنین در برخی بیمارستان‌های کشور استفاده می‌شوند که امکان درمان را حتی پس از گذشت ۱۲ ساعت از بروز علائم، فراهم می‌کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *