0

کشف ۳۸۰۰ داروی تاریخ منقضی شده در اهواز

کشف ۳۸۰۰ داروی تاریخ منقضی شده در اهواز
بازدید 30

سید مرتضی قریشی در گفت‌وگو با مهر بیان کرد: بازدیدهای نظارتی توسط کارشناسان واحد دارو و درمان دامپزشکی و تعزیرات حکومتی شهرستان اهواز از داروخانه‌ها، مراکز درمانی و مراکز پخش دامپزشکی این شهرستان تعداد سه هزار و ۸۰۰ قلم دارو و سموم دامپزشکی تاریخ منقضی شده به ارزش هشت میلیارد ریال کشف و ضبط شد.
رئیس اداره دامپزشکی اهواز با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی واحدهای متخلف به مراجع قضائی اظهار کرد: با اقدام به موقع کارشناسان این اداره، داروها و سموم دامپزشکی پیش از آنکه وارد چرخه مصرف دامی در شهرستان شود، شناسایی و ضبط شد.
وی افزود: بازرسان دامپزشکی واحد دارو و درمان شهرستان اهواز همه داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و شرکت‌های پخش را به صورت منظم و در برخی موارد به صورت سرزده در فواصل زمانی مختلف مورد بازدید و پایش قرار می‌دهند که در صورت مشاهده هرگونه موردی با آن برخورد قانونی لازم را انجام می‌دهند.
رئیس اداره دامپزشکی اهواز تصریح کرد: مصرف داروهای مناسب و درمان بیماری‌ها یکی از اساسی‌ترین موارد داشتن دام سالم و عاری از بیماری است.
قریشی با بیان اینکه دام سالم موجب افزایش بازده اقتصادی صنعت دامپروری و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود، افزود: مصرف داروهای تاریخ گذشته باعث درمان نشدن مناسب و گاهی منجر به بروز عوارض جانبی و تلفات در حیوانات می‌شود.
وی تأکید کرد: دامداران ضمن خرید دارو و سموم دامپزشکی از مراکز معتبر و دارای تاییدیه دامپزشکی، به تاریخ مصرف دارو دقت و از مصرف داروی تاریخ گذشته برای درمان دام خودداری کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *