0

جزییات انتشار آمارنامه دارویی

جزییات انتشار آمارنامه دارویی
بازدید 26

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، از انتشار آمارنامه دارویی سال ۱۴۰۲ کشور خبر داد و اظهار کرد: هدف از انتشار این داده‌ها، دسترسی عادلانه به داده‌های بازار دارویی کشور، کمک به توسعه صنعت و بازار دارویی، کمک به برنامه‌ریزی شرکت‌ها در خصوص تأمین دارو، ارتقا شفافیت در راستای نظارت عمومی بر سازمان غذا و دارو بوده و ارائه داده‌ها در قالب داشبورد قابل بهره برداری برای تمامی اقشار جامعه و ذی نفعان است.
وی افزود: تمامی داشبوردها قابلیت جستجوی چندگانه و پیشرفته داشته و در قالب نمودارهای مختلف، آنالیزهای کاربردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: داشبوردهایی که پیش از این توسط اداره کل امور دارو و مواد تحت کنترل در بستر Publicbi.fda.gov.ir‏ منتشر شده اند شامل داشبورد آمارنامه دارویی بر اساس اظهار بخش سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، داشبود آمارنامه دارویی بر اساس اظهار تأمین کننده و داشبورد مجوز ترخیص کالای سلامت بوده است.
وی با اشاره به ویژگی‌های داشبورد آمارنامه دارویی بر اساس اظهار پخش سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، گفت: این داشبورد داده‌های فروش اقلام دارویی شرکت‌های پخش به داروخانه‌ها را ارائه و نزدیک‌ترین داده قابل اتکا به مصرف اقلام دارویی هستند.
به گفته محمدی، اطلاعات ارائه شده در داشبورد ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شامل ارزش ریالی و مقدار عددی بازار دارویی کل کشور هر یک از شرکت‌ها و یا هر یک از پروانه‌های دارویی، سهم ریالی و عددی هر یک از شرکت‌های تأمین کننده و پخش از کل بازار دارویی کشور، از بازار واردات و تولید داخل و یا از بازار دارویی یک قلم دارو هستند.
وی تصریح کرد: داشبورد آمارنامه دارویی بر اساس اظهار تأمین کننده نیز داده‌های اقلام دارویی که توسط شرکت تأمین کننده بعد از تأمین، شناسه گذاری (برچسب گذاری) شده و در سامانه تیتک بارگذاری شده بوده و نشان دهنده میزان تأمین دارو به صورت واردات و تولید داخل است.
محمدی خاطرنشان کرد: اطلاعات ارائه شده در داشبورد آمارنامه دارویی بر اساس اظهار تأمین کننده نشان دهنده ارزش ریالی و مقدار عددی داروی تأمین شده کل کشور هر یک از شرکت‌ها و یا هر یک از پروانه‌های دارویی و سهم ریالی و سهم عددی هر یک از شرکت‌های تأمین کننده از داروهای تأمین شده کل کشور از بازار واردات و تولید داخل و یا از بازار دارویی یک قلم دارو است.
به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، داشبورد آمارنامه دارویی ۱۴۰۲ بر اساس اظهار پخش نیز بر اساس داده‌های فروش شرکت‌های پخش به داروخانه‌ها و تمامی داده‌هایی که طی سال توسط شرکت‌های پخش در سامانه تیتک بارگذاری شدند، جمع بندی و مجدداً با شرکت‌ها چک می‌شود و در نهایت در قالب آمارنامه دارویی آن سال منتشر می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *