در سفر به بالی به این مکان نروید! پول‌تان به هدر می‌رود

در سفر به بالی به این مکان نروید!

بالی، جزیره‌ای زیبا و پرطرفدار در اندونزی، به خاطر سواحل شنی سفید، معابد باستانی و طبیعت سرسبز مشهور است.

اما با وجود تمام جذابیت‌هایش، مکان‌هایی در بالی وجود دارند که بهتر است از آنها دوری کنید. در این مقاله، به چند مورد از این مکان‌ها اشاره خواهیم کرد و توضیح خواهیم داد که چرا هنگام سفر به بالی به شکل شخصی یا با رزرو تور جزیره بالی، اگر به آنها مراجعه کنیم قطعا پول و زمان شما در مقدار زیادی هدر می‌رود!

ساحل کوتا: جزیره تقریبا کثیف و بدون امکانات رفاهی مناسب

Nomadic Matt، یکی از مشهورترین گردشگران جهان این نظر را دارد که هنگام سفر به بالی، ساحل کوتا اولین جایی است که نیازی نیست زمان و هزینه خود را در آن صرف کنید.

درواقع به نظر او، ساحل کوتا ارزش دیدن ندارد. او معتقد است که این مکان تنها به دلیل نزدیکی به فرودگاه، برای شروع و پایان سفر مناسب است، اما غیر از آن، دلیلی برای بازدید از این ساحل وجود ندارد مگر اینکه کسی به دنبال مکان‌های کثیف یا امکانات رفاهی نامناسب باشد!

در توصیف او، آب ساحل کوتا قهوه‌ای و مملو از زباله‌هایی نظیر فنجان‌های مک دونالد، کیسه‌های پلاستیکی و دیگر آشغال‌ها است. آن آب استوایی، آبی که بسیاری به دنبال آن هستند، در کوتا یافت نمی‌شود. برای مشاهده آن آب‌های زلال، او توصیه می‌کند به نوسا لمبوگان، بالی شرقی یا جزایر گیلی بروید. Nomadic Matt از تجربه شنا در ساحل کوتا چندان راضی نبوده و احساس کثیفی و نیاز به دوش گرفتن داشته است!

رستوران‌های کوتاه

علاوه بر این، رستوران‌های کوتا نیز به نظر او چندان جذاب نیستند. او معتقد است که غذاهای اندونزیایی گران قیمت و غذاهای غربی متوسط در اینجا عرضه می‌شوند. جالب است بدانید که Nomadic Matt هیچ مکان خوب و ویژه‌ای برای غذا خوردن در کوتا پیدا نکرده است، به جز یک رستوران مکزیکی و رستوران معروف اندونزیایی Madam’s! او پیشنهاد می‌کند برای تجربه بهترین غذاهای بالی به اوبود یا سمینیاک بروید، جایی که رستوران‌های برند در آن واقع شده‌اند.

خرید کردن در کوتا

هنگام سفر به بالی، خرید کردن بخش اساسی این سفر محسوب می‌شود. در مورد خرید در کوتا، Nomadic Matt معتقد است که اگرچه این منطقه ممکن است کمی ارزان‌تر از سایر نقاط جزیره بالی باشد، اما تجربه خرید چندان شما تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. جنوب بالی به‌عنوان توسعه‌یافته‌ترین و غربی‌ترین بخش جزیره، بهترین مکان برای خرید است اما همه فروشگاه‌ها لباس‌های توریستی مشابهی ارائه می‌دهند.

او چند مغازه با نام تجاری که کمتر کسی آن‌ها را می‌شناسد پیدا کرده اما قیمت‌ها آن‌طور که انتظارش داشته ارزان نبوده‌اند. به طور کلی، او خرید در بانکوک یا سنگاپور را به خرید در کوتا ترجیح می‌دهد. او توصیه می‌کند که اگر زمان و وقت خود را برای دریافت ویزای اندونزی صرف می‌کنید، بنابراین بهتر است در جزیره بالی مکان‌هایی را بازدید کنید که به صبر و هزینه‌هایی که بابت دریافت ویزا صرف کردید، بی‌ارزد.

خرید کردن در کوتا

سایر مکان‌هایی که هنگام سفر به بالی بهتر است از لیست گردش خود حذفشان کنید

سایر مکان‌هایی که تا به امروز به گزارش گردشگران هنگام سفر به بالی ارزش دیدن ندارند عبارت‌اند از:

خیابان Legian

این خیابان که در مرکز منطقه Kuta واقع شده و مملو از مغازه‌های پر سر و صدا، رستوران‌های overpriced و ترافیک سنگین است. اگر به دنبال آرامش و تجربه واقعی از بالی هستید، بهتر است از این خیابان دوری کنید.

مرکز خرید Discovery

این مرکز خرید بزرگ که در Kuta واقع شده است که تنها برندهای بین المللی و قیمت‌های نجومی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر به دنبال خرید سوغاتی هستید، می‌توانید گزینه‌های بهتر و ارزان‌تری را در سایر نقاط بالی پیدا کنید.

رستوران‌های ساحلی

رستوران‌های ساحلی در بالی اغلب منظره‌های زیبایی دارند، اما قیمت غذاهای آنها نیز بسیار بالا است. اگر به دنبال صرف غذا با قیمت مناسب هستید، می‌توانید گزینه‌های بهتر را در داخل شهر پیدا کنید.

معبد Tanah Lot

این معبد هنگام سفر به بالی به‌عنوان یکی از مشهورترین معابد بالی معرفی می‌شود که در ساحل واقع شده است و منظره‌ای بسیار زیبا دارد. با این حال، به دلیل محبوبیت زیاد، معبد Tanah Lot همیشه بسیار شلوغ است و ممکن است برای دیدن آن مجبور باشید ساعت‌ها در صف بایستید.

تورهای فیل سواری

فیل سواری یکی از فعالیت‌های محبوب در بالی است اما بسیاری از سازمان‌های حامی حقوق حیوانات این فعالیت را به دلیل ظلم به فیل‌ها ممنوع می‌کنند. اگر به دنبال یک فعالیت اخلاقی و پایدار هستید، بهتر است از فیل سواری دوری کنید.

برای سفر ارزان به بالی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به بالی هستید، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای سفر به بالی در طول فصل خشک است که از ماه مه تا اکتبر طول می‌کشد. در این مدت، هوا آفتابی و گرم است و بارندگی کمی وجود دارد. فصل مرطوب از نوامبر تا آوریل طول می‌کشد که در این مدت می‌توانید بارش های شدید باران را انتظار داشته باشید.

نحوه رسیدن به آنجا

هیچ فرودگاه بین المللی در بالی وجود ندارد، بنابراین شما باید به فرودگاه بین المللی Ngurah Rai (DPS) در جزیره همسایه Lombok پرواز کنید. از آنجا می توانید با پرواز، کشتی یا اتوبوس به بالی بروید.

کجا بمانید

مکان‌های مختلفی برای اقامت در بالی وجود دارد؛ از هتل‌های لوکس گرفته تا مهمانخانه‌های ارزان قیمت. اگر بودجه محدود دارید، می‌توانید هاستل یا اقامتگاه‌ها با قیمت مناسب را از Airbnb را پیدا کنید.

کجا بمانید

جمع‌بندی

بالی مقصدی زیبا و متنوع است که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. مناطق مختلف جزیره تجربه‌های متفاوتی ارائه می‌دهند. اوبود و سمینیاک به دلیل رستوران‌های برنده جایزه و غذاهای لذیذ شناخته می‌شوند، در حالی که نوسا لمبوگان و جزایر گیلی آب‌های زلال و آبی را برای عاشقان طبیعت فراهم می‌کنند. اگرچه کوتا به فرودگاه نزدیک است و خرید در آن ارزان‌تر است اما ساحل آن آلوده و غذاهایش متوسط هستند. به طور کلی، برای تجربه‌ای کامل‌تر و لذت‌بخش‌تر از سفر به بالی، بازدید از مناطق دیگر به جز کوتا توصیه می‌شود.

منبع: visaland.org
  |   لینک کوتاه : https://iranmedicalinfo.com/?p=40576

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. محمود بختیاری گفت:

    تجربه خرید کردن در کوتا رو خیلی دوست دارم داشته باشم به نظر خیلی جذاب میاد

    1. iranmedicalinfo گفت:

      ممنون از نظر خوبتون محمود جان، خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده 🙂