0

تقاضای نظام پرستاری برای استخدام سالانه ۱۵ هزار پرستار

تقاضای نظام پرستاری برای استخدام سالانه ۱۵ هزار پرستار
بازدید 39

­رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: تقاضای نظام پرستاری استخدام سالانه ۱۵ هزار پرستار است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری؛ دکتر محمدتقی جهانپور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: با کمبود نیروی پرستاری در برخی از نقاط کشور به ویژه مناطق کم برخوردار مواجهیم. 

دکتر جهانپور گفت: در دو سال اخیر ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور افزایش یافته است و برخی از پرستاران بازنشسته شده یا ترک خدمت کرده اند و نیاز به استخدام نیروی انسانی در حرفه پرستاری بیش از پیش احساس می‌شود.

وی خواهان افزایش سالانه یک و نیم درصدی پذیرش دانشجو در رشته‌های پرستاری کشور شد و گفت: شاخص پرستار به تخت بیمارستانی در کشور ۹ دهم است که بر اساس برنامه ششم این رقم باید به دو و نیم پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی افزایش می‌یافت.
دکتر جهانپور گفت: در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه با استخدام سالانه ۱۵ هزار نیروی پرستار به منظور ارتقاء کیفیت خدمات به بیماران به استاندارد حداقل یک و هشت دهم پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی دست خواهیم یافت.

جهانپور گفت: سازمان نظام پرستاری ۱۵۹ هیئت مدیره در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها دارد که ۱۲ هیئت مدیره جدید نیز در قالب انتخابات میان دوره‌ای به این تعداد اضافه خواهد شد.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: برخی از پرستارانی که در زمان شیوع کرونا در قالب طرح پایان تحصیل به بیماران خدمات ارائه کرده‌اند برخلاف وعده‌های داده شده به کار گرفته نشده‌اند.
وی افزود: حدود ۵ هزار پرستار در دوران کرونا مشغول به کاربودند که تاکنون استخدام نشده‌اند و تقاضا داریم در قالب قرارداد کار معین بر اساس مجوز‌های وزارت بهداشت یا دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول به کار باشند و در پایان به صورت شرکتی استخدام شوند و به طرح ساماندهی نیرو‌های دولت اضافه شوند.

جهانپور با بیان اینکه اجرای ناصحیح قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، برای این گروه مشکلات معیشتی ایجاد کرده است، افزود: امیدواریم در جلسات شورای عالی بیمه سلامت و وزارت بهداشت موضوع تعرفه گذاری، هم در بخش احصاء درآمد‌ها و هم باز توزیع آن، تصمیم‌های مقتضی اتخاذ شود.وی افزود: برونسپاری مراکز مشاوره پرستاری به سازمان نظام پرستاری در زمینه تامین حقوق مردم هم ضروری است.

جهانپور با بیان اینکه حدود ۱۴۰۰ مرکز خدمات در منزل در کشور فعالند، گفت: مدیریت شبکه‌ای مراکز خدمات در منزل به صورت تخصصی در سازمان نظام پرستاری قابل اجراست.
­رئیس کل سازمان نظام پرستاری با قدردانی از حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در شورای عالی نظام پرستاری هم افزود: این حضور نمادی از اهتمام وزارت بهداشت در رفع چالش‌های حرفه پرستاری است.

ino.ir/1/1628/2130

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *