0

انجمن‌های پزشکی، سرمایه های اجتماعی و ارزش‌های ملی هستند

انجمن‌های پزشکی، سرمایه های اجتماعی و ارزش‌های ملی هستند
بازدید 45

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی؛ رئیس شورای عالی نظام پزشکی در جلسه مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران؛ اولین ویژگی این انجمن‌ها در این دنیای پر از حساب و کتاب مالی را  داوطلبانه بودن انجمن ها دانست و گفت: انجمن ها ایثارگرانه و بدون هیچ گونه چشم داشت از وقت شخصی خود مایه می‌گذارند. 

دکتر محمود فاضل در ادامه افزود: این انجمن‌ها به دلیل داشتن بنیان علمی بایستی در مسائل اجتماعی و صنفی از دید کارشناسانه و علمی اظهار نظر کنند و پشتوانه آن باشند و دولت ها نیز بایستی حضور آنان را فرصت بینگارند و زمینه را برای آنان فراهم سازند. 

 رئیس شورای عالی نظام پزشکی بر وظیفه بر زمین مانده‌ی دولت از باب لزوم اصلاح ترکیب، تعداد و شرح وظایف شورای عالی بیمه سلامت تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت نتوانسته در زمینه تعرفه گذاری حوزه سلامت موفق باشد و این ناامنی و در هم ریختگی تعرفه ای را برای بیماران به وجود می‌آورد تاکید کرد: دولت بایستی تعرفه گذاری را به نظام پزشکی برگرداند و به وظیفه ی اصلی خود یعنی نظارت عالیه بپردازد. 

دکتر فاضل عنوان کرد: بیمه‌ها به عنوان یک صنعت و فن باید متحول شوند. این روش بیمه گری بجز خسارت چیزی به بار نمی‌آورد. 

وی گفت: سلامت زیر مجموعه حوزه اجتماعی است و نگاه حرفه‌ای ما در قاب اجتماعی تعریف می‌شود، لذا مدیریت حوزه اجتماعی تاثیر مستقیم بر آن می‌گذارد. جامعه پزشکی خواستار آینده ای روشن هستند و این نگرانی اساسی است .آینده‌ای که در آن علم از جایگاه واقعی اش فرو کاسته نشده باشد و تکاثر مال، بر علم و خرد و اخلاق سایه نیندازد.  

 

 

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *