0

مسائل و مشکلات حوزه پرستاری در حضور دستیار ویژه رئیس جمهور مطرح شد

مسائل و مشکلات حوزه پرستاری در حضور دستیار ویژه رئیس جمهور مطرح شد
بازدید 34

در پنجمین نشست شورای عالی نظام پرستاری که با حضور دکتر سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی برگزار شد، مسائل و مشکلات پرستاری مطرح شد.

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پرستاری؛ دکتر سکینه سادات پاد؛ دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی امروز در جلسه شورای عالی نظام پرستاری با بیان این که در مدت اخیر و با برگزاری این جلسات مشکلات جامعه پرستاری را بیشتر از نزدیک لمس کرده‌ام؛ اظهار کرد:‌ بیش از یک سال است که در دولت مسئولیت دارم و از زمانی که لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران تدوین شده همه مسئولین حوزه معاونت پرستاری و سازمان نظام پرستاری پیگیر این موضوع بوده‌اند و باعث افتخار است که بنده به عنوان یک فرد حقوق خوانده بتوانم وکیل جامعه پرستاری باشم. 

 

وی افزود: در شرایط حاضر با تمام وجود، عدم رعایت عدالت در نظام سلامت نسبت به جامعه پرستاری را احساس کرده‌ایم و تبعیض ناروایی نسبت به این جامعه وجود دارد که باید به درستی و عالمانه توسط خود جامه پرستاری و نمایندگان پرستاران برطرف شود و به سمتی حرکت کنیم که جامعه پرستاری به حق و شانیت و منزلت خود برسد. حضور نمایندگان مجلس و برگزاری جلسات این چنینی قدرت چانه زنی درباره مسائل حوزه پرستاری را افزایش می‌دهد. 

 

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی خطاب به اعضای شورای عالی نظام پرستاری بیان کرد: شما به عنوان اثرگذارترین افراد در حرفه پرستاری باید دغدغه‌ای جز خدمت بسیار سنگین پرستاران نداشته باشید زیرا این موضوع با سلامتی و جان مردم در ارتباط است و بنابراین احقاق حق پرستاران، به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط خواهد بود. 

 

پاد با اشاره به این که در درون جامعه پرستاری بدسلیقگی‌ها و تبعیض هایی وجو دارد که روح جامعه پرستاری را خدشه دار می کند؛ بیان کرد: مسائل و مشکلات حوزه پرستاری را به دفتر ریاست جمهوری نیز منتقل کرده‌ایم امیدواریم بتوانیم نتیجه این جلسات را در آینده نزدیک مشاهده کنیم.

ino.ir/1/1628/2215

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *