0

صحبت های زوج پرستار به مناسبت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)

صحبت های زوج پرستار به مناسبت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)
بازدید 21

یک زوج پرستار به مناسبت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)
از مسائل زندگی مشترک همراه با شغل پرستاری گفتند.

محمد نادری، کارشناس پرستاری به مناسبت روز ازدواج در گفت و گو با خبرنگار سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: من محمد نادری هستم؛ کارشناس پرستاری با سابقه 21 سال خدمت و 10 سال است که ازدواج کرده‌ام و همسرم نیز پرستار است. 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که به نظر شما ازدواج یک پرستار با همکار خود چه مزایایی برای طرفین دارد؟ افزود: یکی از مزایا این است که درک خوبی از محیط کاری یکدیگر داریم و باتوجه به این که شغل پرستاری شیفت شب دارد، اگر هر یک از ما یک شب شیفت باشیم شرایط را درک می کنیم و برای کمک کردن بابت نگهداری از فرزند و هماهنگی شیفت مشکلی نداریم. همچنین وقتی با خستگی به منزل می‌رویم درک بهتری از شرایط یکدیگر داریم و بنابراین توقع درستی از یکدیگر پیدا می‌کنیم. 

وی با اشاره به مشکلاتی که در مسیر ازدواج پرستاران با یکدیگر وجود دارد نیز بیان کرد: علی رغم درک متقابلی که وجود دارد؛ گاهی فرزندان پرستاران اذیت می شوند زیرا پدر یا مادرشان دائماً در منزل نیستند و فرزندان دوست دارند پدر و مادر کنارشان باشند. از طرف دیگر برخی روزمرگی‌ها به قوه خود باقی است مثل خرید کردن و کارهای روزمره که در تنهایی برای بانوان سخت است و یا زمانی که اتفاقی در هنگام تنهایی یک خانم رخ می‌دهد مدیریت آن مشکل به تنهایی ممکن است سختی‌هایی داشته باشد. 

وی ادامه داد: به طور کلی می توان گفت که ازدواج با همکار پرستار خوبی‌های خودش را دارد اما دو طرف باید هماهنگ باشند و درک متقابلی از شغل یکدیگر داشته باشند زیرا شغل پرستاری شغلی است که در آن واجب است به مریض رسیدگی شود و پرستار در مقابل جان بیماران و سلامتی‌شان پاسخگو و مسئولیت پذیر است. 

وی به مشکلات معیشتی پرستاران اشاره و تصریح کرد: از لحاظ رفاهی و اجتماعی و مالی پرستاران در ایران بسیار در مضیقه هستند و در قبال کاری که انجام می دهند درآمد بسیار پایینی دارند. پرستاران در ایران با تعداد بیمار بیشتری کار می‌کنند و ساعات و فشار کاری بیشتری دارند. 

وی ادامه داد:‌ کمبود پرستار در بخش‌ها از مشکلاتی است که باعث می‌شود پرستاران از عدم تناسب حقوق و سختی کار خود رضایت نداشته باشند و چند جا از جمله بیمارستان خصوصی و مراکز مراقبت در منزل و … کار کنند. 

 

وی خاطرنشان کرد: پرستاران نهایتا با دو جا کار کردن ممکن است درآمد نسبی خوبی داشته باشند اما با این حقوق باز زندگی سختی های خودش را دارد که باید مسئولین توجه ویژه ای به این امر داشته باشند. این موضوع علاوه بر لطمه زدن به جامعه پرستاری به بیماران نیز آسیب وارد می کند زیرا اگر فرد از شغل خود رضایت نداشته باشد و فشار کاری زیادی داشته باشد ممکن است کیفیت خدماتی که ارائه می دهد کاهش یابد.

ino.ir/1/1628/2229

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *