0

تعداد موارد شناسایی شده تب دنگی در ایران به 138 نفر رسید

تعداد موارد شناسایی شده تب دنگی در ایران به 138 نفر رسید
بازدید 35

حسین فرشیدی روز سه شنبه در نشست خبری گفت: شهرهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، گیلان درگیر بیماری تب دنگی هستند و مازندران و گلستان نیز در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

وی اظهارداشت: وزارت بهداشت فقط ۲۰ درصد و ۸۰ درصد مبارزه با پشه آئدس به همکاری سایر سازمانها از جمله استانداران، پدافند غیرعامل، گمرک ، وزارت کشور، مرزداران و غیره وابسته است.

فرشیدی ادامه داد: در پاکستان به خصوص شهر پنجور چند سال اخیر بیماری تب دنگی شیوع داشته و این شهر کمتر از ۲۰۰ کیلومتر به مرز ما فاصله دارد و زوار اربعین از این مسیر صورت می گیرد.

به گفته معاون بهداشت، در سال ۱۳۹۵ نظام مراقبت از این بیماری در کشور آغاز و در سال ۹۸ پشه آئدس شناسایی شد، تب دنگ مانند سایر بیماریهای عفونی مانند کرونا، مالاریا از انسان به انسان سالم قابل انتقال است و خوشبختانه دستورالعمل درمانی آن نیز در کشور وجود دارد.

فرشیدی تصریح کرد: پشه آئدس خونخواری انجام می دهد و می تواند افراد زیادی را آلوده کند، اولین مورد آلوده به این پشه از کشور امارات بوده، این روند افزایش یافته و به تعداد مبتلایان افزوده شد.

وی تاکید کرد: اکنون مردم را آموزش می دهیم که در برابر پشه آئدس قرار نگیرند، جزش اول صبح صورت می گیرد و صورت و دست ها را نیش می زند و تا خونخواری نکند، دست بردار نیست.

 

پایان خبر/

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *