0

سراج: باید شرایطی را ایجاد کرد تا جامعه پزشکی با آرامش خاطر به مداوای بیماران بپردازد

سراج: باید شرایطی را ایجاد کرد تا جامعه پزشکی با آرامش خاطر به مداوای بیماران بپردازد
بازدید 27

به گزارش سازمان نظام پزشکی، دکتر ناصر سراج معاون سیاسی قوه قضاییه در دیدار با رئیس کل سازمان، رئیس کل سازمان پزشکی قانونی کشور، رئیس شورای عالی نظام پزشکی و معاونین انتظامی و حقوقی سازمان با تأکید بر لزوم حفظ کرامت جامعه پزشکی خواستار بررسی دقیق علل مهاجرت شغلی و جغرافیایی جامعه پزشکی و ارسال آن به قوه قضائیه جهت پیگیری ترک فعل‌ها در این زمینه شدند.

در ادامه این نشست دکتر محمد رئیس‌زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با قدردانی از تعامل مثبت قوه قضائیه با جامعه پزشکی، بر قانونی و نهادینه شدن حبس‌زدایی از جرائم پزشکی، اصلاح و تشدید قانون مبارزه با مداخله‌گران غیرمجاز و نیز پیگیری جدی قصور و ترک فعل‌های مسؤلین در موضوع مهاجرت جامعه پزشکی و خودکشی دستیاران تا حصول نتیجه نهایی شدند.

دکتر عباس مسجدی آرانی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور نیز در این دیدار با تأکید بر لزوم حفظ شأن جامعه پزشکی در برنامه‌های تلویزیونی و رسانه‌ای، عدم وضع تعرفه واقعی و نیز تأخیر زیاد سازمان‌های بیمه‌ای در پرداخت حق‌الزحمه کادر بهداشت و درمان را از عمل دلسردی جامعه پزشکی و رواج روابط ناسالم مالی ذکر کردند و خواستار پیگیری قانونی این موضوعات شدند.

در ادامه این نشست دکتر محمود فاضل رئیس شورای عالی نظام پزشکی نیز بر همراهی بیشتر دادستان‌ها و دادگاه‌ها با جامعه پزشکی کشور، قیمت‌گذاری مناسب بازار دارویی کشور اصلاح قوانین مرتبط با جامعه پزشکی و استفاده از نظرات مشورتی نظام پزشکی در وضع قوانین مرتبط تأکید کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *