0

#بخش_دوم / برنامه تلویزیونی “آقای قاضی” نهایت ظلم و جفا به جامعه پزشکی بود!/ لزوم ایجاد روحیه امید در فارغ التحصیلان جوان پزشکی

#بخش_دوم / برنامه تلویزیونی "آقای قاضی" نهایت ظلم و جفا به جامعه پزشکی بود!/ لزوم ایجاد روحیه امید در فارغ التحصیلان جوان پزشکی
بازدید 29

محمد رئیس زاده، رئیس نظام پزشکی ایران، در مصاحبه ای با خبرگزاری رکنا:

این برنامه تلویزیونی نوعی عقده گشایی در رابطه بین پزشک و بیمار بود و رسانه ی ملی ما با پخش این برنامه دست به تخریب رابطه بین پزشک و بیمار زد. این عمل به ضرر سلامت مردم است و هیچ منفعتی برای مردم ندارد و در نهایت منجر به آسیب به سلامت مردم می شود. 

از  رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، تقاضا داریم که این موضوع را بررسی کند و جلوی این تحرکات را بگیرد.

 توان جامعه ی پزشکی ما برای خدمت به مردم و حق مردم برای دریافت خدمات درمانی بسیار است. بنابراین باید شرایطی ایجاد شود که مردم، پزشکان و سیاست گذار همگی از تعامل با یکدیگر راضی باشند.

مهم ترین عاملی که پزشکان به آن نیاز دارند، ایجاد روحیه امیدواری و نشاط است. یعنی همه ی توجه ها باید متمرکز بر این باشد که ایجاد روحیه امید در جامعه ی پزشکی به خصوص فارغ التحصیلان جوان این حوزه بیشتر و پرفروغ تر شود. در تزریق روحیه امید به پزشکان مهم ترین عامل، تکریم جامعه پزشکی است.

همه ی ارگان ها، نهادها، رسانه ها و مردم باید شان جامعه ی پزشکی را رعایت و حفظ کنند. چون شان جامعه ی پزشکی، شان سلامت مردم است. 

به بهانه ی چند مورد تخلف که در همه ی صنوف از جمله پزشکی وجود دارد که به علت زیرساخت های نامناسب آن است، نباید کلیت جامعه ی پزشکی زیر سوال رود و به نگاه مردم آسیب وارد کند. 

فارغ التحصیلان جامعه ی پزشکی با مشکلات معیشتی زیادی دست و پنجه نرم می کنند و این ناشی از عدم اجرای قانون است. با اجرای درست قوانین، معضلات معیشتی جامعه ی پزشکی تا حدود زیادی برطرف خواهد شد. 

همه ی این اقدامات در راستای این است که به مردم خدمت بهتر و با کیفیت تری صورت بگیرد و سلامت مردم بهتر تامین شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *