0

شرایط دریافت پروانه مطب برای پزشکان آسان تر خواهد شد

شرایط دریافت پروانه مطب برای پزشکان آسان تر خواهد شد
بازدید 27

 دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور از تسهیل شرایط اخذ پروانه مطب خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشک، دکتر محمد رضا جباری در مراسم آغاز به کار دومین همایش بزرگ سالانه پزشکان عمومی شرق و شمال شرق کشور گفت: در پی تصویب طرح کاهش امتیازات لازم برای اخذ پروانه راه اندازی مطب در شورای عالی نظام پزشکی کشور و در مرحله بعد با تایید وزارت بهداشت و درمان، شرایط برای راه اندازی مطب پزشکان تسهیل شده و این نوید خوبی برای کاهش موانع فعالیت پزشکان جوان به ویژه در شهرهای بزرگ خواهد بود.

 وی افزود: احتمالا با اجرایی شدن این طرح به سمت کاهش بیشتر امتیاز برای راه اندازی مطب خواهیم رفت.

  دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور ضمن انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت و درمان در حوزه کمیسیون صلاحیت حرفه ای گفت: وزارت بهداشت اجرا و ابلاغ مصوبات کمیسیون ملی صلاحیت حرفه ای را در یک رفتار فراقانونی بلاتکلیف و معطل نگه داشت و شبه کمیسیونی را خلاف قانون یک طرفه ایجاد و جلساتی را برگزار کرد که نظام پزشکی در این جلسات به نشانه اعتراض شرکت نکرد. ماموریت اصلی کمیسیون صلاحیت حرفه ای، حل اختلافات و تعارضات بین رشته ای است و البته که تصمیمات این کمیسیون در تمام لایه های زیرین و ارکان مختلف سازمان اعم از انتظامی و آموزشی و فنی طبق مصوبه شورای عالی ملاک عمل خواهد بود. امیدوارم در دوره جدید وزارت بهداشت و درمان عقلانیت و احترام به قانون ملاک عمل تصمیمات قرار گرفته و موضوعات مرتبط با مشکلات جامعه پزشکی از جمله صلاحیت حرفه ای به طور شایسته و مطابق با ضوابط و نیازهای جامعه پیش برود. 

 

 

پایان خبر/

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *