0

کمیته پرستاری در مجلس تشکیل می شود

کمیته پرستاری در مجلس تشکیل می شود
بازدید 26

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: گله ها و نارضایتی های پرستاران در مورد مسائل رفاهی و معیشتی بحق است. به همین منظور امروز در جلسه ای با حضور رئیس کل سازمان نظام پرستاری در کمیسیون بهداشت مقرر شد، برای پیگیری خواسته‌های پرستاران کمیته پرستاری در کمیسیون بهداشت مجلس تشکیل شود.

دکتر اسدالله چراغی در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان نظام پرستاری با اشاره به برگزاری جلسه‌ دیدار دکتر نجاتیان رئیس کل سازمان و دکتر مجید احمدی دبیر شورای عالی نظام پرستاری با رئیس کمیسیون بهداشت مجلس افزود: امروز جلسه‌ای با حضور آقای دکتر شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس و رئیس کل سازمان نظام پرستاری تشکیل و در خصوص مشکلات حوزه پرستاری صحبت‌های مهمی مطرح شد.

وی افزود: نارضایتی‌ که در این قشر زحمتکش، نستوه و خستگی ناپذیر پرستاری درباره تعرفه گذاری، مشکلات حرفه ای، اضافه کاری اجباری و میزان کم حق اضافه کار و نبود خدمات رفاهی وجود دارد باعث شده این قشر از این شغل خسته شوند، به طوری که برخی ترک شغل و برخی از کشور مهاجرت می‌کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا و با توجه به اهمیت موضوع قرار شد برای اولین بار کمیته پرستاری در کمیسیون بهداشت و درمان فعال شود و بنده و آقای دکتر شهریاری، رئیس کمیسیون به عنوان پیگیری کنندگان مسائل حوزه پرستاری در مجلس شورای اسلامی فعالیت داشته باشیم و قرار شد در اولین فرصت پس از معرفی وزیر بهداشت جلسه‌ای با حضور نمایندگان جامعه پرستاری و سازمان نظام پرستاری برگزار کنیم.

چراغی گفت: پرستاران این قشر دلسوز و زحمتکش حق دارند نماینده و کارگروهی در مجلس داشته باشند تا با تمام توان و تا جایی که بضاعت و شرایط سیستم بهداشتی کشور ایجاب می‌کند بتوانیم از زحماتی که دیده نمی‌شود قدردانی کنیم و خدمات رفاهی لازم را به پرستاران ارائه و مشکلاتشان را رفع کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شد به زودی کارگروهی تحت عنوان کمیته پرستاری زیر نظر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دایر شود تا به صورت اختصاصی مسائل حوزه پرستاران را در مجلس پیگیری کنیم.

بسته ماندگاری پرستاران تدوین می شود

وی گفت: همچنین مقرر شده در این کارگروه، طرحی با همکاری نظام پرستاری آماده کنیم که بتوانیم وضعیت رفاهی و معیشتی و ماندگاری پرستاران را ارتقا دهیم. این طرح به عنوان بسته ماندگاری پرستاران در دست تدوین قرار دارد.

دکتر چراغی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه امروز با حضور ریاست سازمان نظام پرستاری تشریح کرد: در این جلسه بر لزوم پرداخت منظم تعرفه‌های پرستاری تاکید شد زیرا مدت زمان زیادی از آغاز اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گذشته اما ماه‌هاست که پرداخت مناسبی صورت نگرفته است.

وی گفت: در این جلسه همچنین موضوع خروج نیروهای پرستاری از کشور به عنوان یک دغدغه جدی در حوزه سلامت مطرح شد و راهکارهای تدوین بسته ماندگاری پرستاران، بهبود رفاهیات و افزایش مبلغ اضافه کاری و … نیز به همین منظور برای افزایش رضایتمندی پرستاران و جلوگیری از خروج این نیروها از سیستم درمانی، ارائه شد‌.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ابراز امیدواری نسبت به اینکه رئیس جمهوری نیز خود از بدنه جامعه پزشکی و نظام سلامت است، گفت: مجموعه دولت چهاردهم و وزیر بهداشت آینده باید بهبود شرایط معیشت و ماندگاری پزشکان و پرستاران را در اولویت قرار بدهند تا با افزایش وضعیت رفاهی این اقشار زحمت‌کش، میزان ماندگاری نیروها بیشتر و از خروج آنها ممانعت شود.

http://ino.ir/1/1628/2299

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *