0

فرصت های بی نظیری در قانون برنامه هفتم برای بهبود معیشت پرستاران وجود دارد

فرصت های بی نظیری در قانون برنامه هفتم برای بهبود معیشت پرستاران وجود دارد
بازدید 19

مدیر برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پرستاری گفت: فرصت های بی نظیری در قانون برنامه هفتم و اسناد بالادستی در زمینه بهبود معیشت و ارتقای جایگاه پرستاری در کشور وجود دارد و سازمان نظام پرستاری با تشکیل کارگروه های تخصصی برای احصا این ظرفیت ها و عملیاتی کردن آنها وارد عمل شده است.

محمدمهدی منتظریان در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری درباره فرصت های پیشرو پرستاری در افق برنامه هفتم توسعه توضیح داد: اهمیت برنامه ریزی و اجرای آن بر کسی پوشیده نیست به خصوص اینکه در اسناد بالادستی بر اجرای صحیح برنامه های جاری کشور تاکید شده است.

وی افزود: با تشکیل دولت چهاردهم و تاکید رئیس جمهوری بر اجرای قوانین بالادستی مانند سیاست های کلی سلامت و برنامه هفتم فرصتی کم نظیر در اختیار پرستاری قرار گرفته است.

مدیر برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پرستاری گفت: برنامه هفتم توسعه که به عنوان عالی‌ترین اهداف دستگاه‌های کشور شناخته می شود در فصل چهاردهم به صورت اختصاصی به نظام سلامت پرداخته و در کنار آن در سایر فصول از جمله فصل بیستم که به حوزه آموزش سلامت می‌پردازد بر موضوعاتی که می‌تواند بر پرستاری تاثیر بگذارد تاکید شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت اجرای قانون برنامه هفتم در همه حوزه ها و به منظور تحلیل و ارزیابی برنامه هفتم یک گروه کاری در سازمان نظام پرستاری تشکیل شده و به صورت منظم در زمینه روند اجرای این قانون در حوزه پرستاری فعالیت می شود.

منتظریان گفت: مواد قانونی که در جهت اعتلای جامعه پرستاری تصویب شده چه از حیث کمیت و چه از حیث کیفیت در اسناد بالادستی کم نظیر است از جمله اینکه برای نخستین بار از سازمان نظام پرستاری به عنوان همکار تدوین سند جامع مراقبت نام برده شده یا فرصت های بی نظیری در زمینه ارتقا معیشت پرستاران در قوانین بالادستی قابل استخراج است.

وی گفت: برنامه محوری، ایجاد منابع پایدار معیشتی، ارتقا دانش فنی و علمی و رضایتمندی همکاران از مهمترین برنامه های جاری سازمان نظام پرستاری است که با تکیه بر مفاد الزامی برنامه هفتم سهل الوصول تر خواهد بود و باتوجه به لازم الاجرا بودن برنامه هفتم برای همه دستگاه ها می توان آینده ای درخشان برای پرستاری متصور بود.

مدیر برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پرستاری افزود: این بخش سازمان نظام پرستاری در تلاش است با بهره گیری از فرصت های موجود و خلق فرصت های جدید با وجود همه محدودیت‌ها ارتقای پرستاری را دنبال کند. در این مسیر از همه صاحب نظران و اندیشمندان نظام سلامت به ویژه پرستاران دعوت می شود با ارائه نظرات تخصصی خود در نظام مدیریت برنامه ریزی نظام پرستاری همراه این سازمان باشند.

http://ino.ir/1/1628/2306

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *