0

ورود سازمان نظام پرستاری به عرصه سلامت دیجیتال و توسعه فناوری

ورود سازمان نظام پرستاری به عرصه سلامت دیجیتال و توسعه فناوری
بازدید 28

سازمان نظام پرستاری به منظور ترویج و توسعه فن آوری های نوین در حوزه پرستاری و ورود به عرصه خدمات سلامت دیجیتال با هاب بین المللی نوآوری و فناوری ایران قرارداد همکاری منعقد کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد با همکاری دو جانبه سازمان نظام پرستاری و هاب بین المللی نوآوری و فناوری ایران خدمات فناوری، نوآوری، آموزشی، پژوهشی و حقوقی ویژه پرستاران و کسب و کاران پرستاری ارائه شود.

بر اساس این تفاهمنامه دو طرف در زمینه فرهنگ ­سازی، ترویج و گفتمان سازی، توسعه فناوری، تجاری سازی دستاوردها و شکل­ دهی زیست ­بوم فناوری و کارآفرینی فناوری های سلامت دیجیتال با رویکرد توسعه خدمات سلامت دیجیتال در کشور و صادرات و بین المللی کردن محصولات و خدمات فناوری های سلامت مشارکت و همکاری می کنند.

همکاری، تعامل و هم افزایی مشترک برای تحقق برنامه حاکمیت از سهم اقتصاد دیجیتال در توسعه درآمد ناخالص داخلی (تحقق 10 درصد سهم) از طریق توسعه سلامت دیجیتال، توسعه و افزایش اشتغال و کارآفرینی فناوری با تاکید بر خدمات سلامت دیجیتال از جمله اهداف این تفاهمنامه است.

همچنین فعالیت مشترک در زمینه ترویج فناوری، اقتصاد دانش بنیان و هوشمند از طریق برگزاری نشست ها و میزهای تخصصی فناوری، نشست های تخصصی، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه های داخلی، منطقه ای و بین المللی با همکاری دو طرف انجام می شود.

همکاری مشترک در حمایت از طرح های اولویت دار اساتید و دانشجویان در حوزه فناوری، اقتصاد دانش بنیان و هوشمند در حوزه سلامت دیجیتال و خدمات به منظور سرمایه گذاری ارزش آور اقتصادی با استفاده از امکانات و زیرساخت ها و نیز فراهم سازی زمینه مشاوره ها و منتورینگ فنی، مدیریتی و تخصصی در حوزه فناوری، اقتصاد دانش بنیان و هوشمند خدمات سلامت دیجیتال در بنگاه های کوچک و متوسط در کشور و ظرفیت سازی، شبکه سازی و همکاری در تشکیل نهادهای پشتیبان در حوزه خدمات سلامت دیجیتال از اهداف دیگر این تفاهمنامه است.

برنامه ها و محور­های همکاری نیز شامل تلاش برای تغییر رویکرد در حوزه‌های سياستگذاری، برنامه‌ريزی و انجام فعاليت‌ها با تکیه بر دانش روز دنیا، تمرکز بر توسعه فناوری ها با رویکرد ایجاد ستاد صادرات فناوری های سلامت دیجیتال جمهوری اسلامی ایران با رویکرد توسعه مراکز مشاوره و مراقبت در منزل می شود.

همچنین آموزش و توانمندسازی بازیگران و ذینفعان اضلاع زیست بوم سلامت دیجیتال، کمک به ایجاد و توسعه پلتفرم های سلامت دیجیتال با رویکرد شناسایی، راهبری، هدایت و توسعه کارآفرینی در کشور و نیز ایجاد شبکه فرهیختگان و متخصصین خلاق و کارآفرین در حوزه فناوری­های سلامت دیجیتال از دیگر محورهای همکاری است.

تولید، ترویج و نشر مفاهیم مرتبط با حوزه فناوری­های سلامت دیجیتال با محوریت مراکز هوم کر، همکاری و تعامل اثربخش بین طرفین در برگزاری رویدادها، جشنواره ها (به ویژه جشنواره ترویج و فرهنگ سازی بهبود خدمات سلامت دیجیتال  و…)، نشست‌های علمی تخصصی مشترک (میزگردها، سمینارها، همایش‌ها مسابقات و …)، کرسی های هم اندیشی، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه های تخصصی داخلی، منطقه ای و بین المللی و همچنین تبادل تجربیات، اطلاعات و اسناد علمی و تجربی بین طرفین با رویکرد ترویج فرهنگ کارآفرینی و دانش بنیان شدن فعالیت­ها و جذب ایده های نوآورانه در قالب رویدادهای کارآفرینی نیز از جمله محورهای همکاری دو جانبه است.

در این تفاهمنامه بر تشکیل اتاق­های فکر سلامت دیجیتال با محوریت مراکز هوم کر، تشکیل گروه­ها و کانون­های فن آور، تشکیل کارگروه های تجاری سازی فناوری، تدوین پیوست های فناوری های سلامت دیجیتال و توسعه فناوری تاکید شده است.

مشارکت در تولید محتوا، برنامه و استفاده از ظرفیت­های رسانه­ای موجود جهت ترویج و گفتمان­سازی در حوزه فناوری­های سلامت دیجیتال، مشارکت در  برگزاری فعاليت‌ها و برنامه­ های فرهنگی- ترویجی مرتبط با حوزه سلامت دیجیتال، مشارکت در راه اندازی مراکز نوآوری تخصصی سلامت دیجیتال، تدوین برنامه ­های اجرایی سالیانه پیشنهادی بر اساس محورهای همکاری و ارائه به پردیس، حمایت از برنامه های مشترک طبق مصوبات کارگروه اجرایی، مشارکت در راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری سلامت دیجیتال در سازمان نظام پرستاری و همکاری در راستای توسعه کارآفرینی اجتماعی در حوزه سلامت دیجیتال در کشور نیز از جمله محورهای این همکاری دو جانبه سازمان نظام پرستار با هاب بین المللی نوآوری و فناوری ایران است.

http://ino.ir/1/1628/2308

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *