0

درخواست نظام پرستاری از پرستاران شیراز برای بازگشت به محل کار/ مطالبات پرستاران پیگیری می شود

درخواست نظام پرستاری از پرستاران شیراز برای بازگشت به محل کار/ مطالبات پرستاران پیگیری می شود
بازدید 28

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با حضور در جمع کادر پرستاری معترض در شیراز پس از گفت و گوی مفصل با پرستاران و بررسی مشکلات، از آنان خواست به محل کار خود برگردند و قول داد که سازمان نظام پرستاری در فرصت سه ماه ای که به دولت چهاردهم داده شده پیگیری های لازم را برای احقاق حقوق پرستاران تا روز پرستار انجام می دهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، در پی بروز اعتراضات پرستاران در شیراز و استان فارس دکتر احمد نجاتیان به همراه مسعود فاطمی معاون فرهنگی و فرهاد کرد، بازرس شورای عالی نظام پرستاری روز سه شنبه در جمع پرستاران معترض در شیراز حاضر شدند و در یک جلسه پنج ساعته در یک فضای کاملا آزاد مسائل، نگرانی‌ها و دغدغه های پرستاران را شنیدند و بررسی کردند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در این سفر کاری با معاون توسعه، معاون درمان و مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیدار کرد و مسئولان این دانشگاه گزارشی از وضعیت ارائه خدمات پرستاری در این استان و مشکلات دانشگاه علوم پزشکی و فعالیت های دانشگاه در یک ماه گذشته برای رفع مشکلات پرستاران را مطرح کردند که مورد بررسی قرار گرفت.

پس از این جلسه، دکتر نجاتیان در جمع روسا و اعضای نظام پرستاری استان فارس و استان کهگیلویه و بویراحمد حضور یافت و در یک جلسه پنج ساعته با حضور جمعی از همکاران پرستار و مدیران پرستاری شهرستانهای مختلف استان فارس موضوعات و نگرانی ها و موارد اعتراض پرستاران در دو هفته اخیر بررسی شد.

مهمترین مشکلات پرستاران

در این جلسه همه اعضا و حاضران مسائل و مشکلات را در یک فضای کاملا آزاد بیان کردند، نگرانی های زیادی از جمله کمبود شدید نیرو، اضافه کاری های اجباری، معوقات طولانی اضافه کاری، مبلغ پایین اضافه کاری، تبعض های مختلفی که در نظام سلامت در شیراز وجود دارد، حجم انبوه بیمارانی که از استانهای مختلف به شیراز مراجعه می کنند، پاسخگو نبودن امکانات درمانی در مقابل نیازها و بار شدید کاری بر دوش همکاران پرستار مطرح شد.

همچنین پرستاران دلخوری‌ها و ناراحتی خود را از نحوه ارتباط گیری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با نمایندگان پرستاران مطرح کردند و گلایه کردند.

پرستاران استان فارس همچنین انتظارات خود را از سازمان نظام پرستاری به عنوان نماینده قانونی پرستاران برای پیگیری مطالبات خود بیان کردند.

در این دیدار دکتر نجاتیان با اشاره به سابقه بسیار خوب شیراز در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و صنفی پرستاری گفت: شیراز یکی از پایگاههای تشکیل سازمان نظام پرستاری است و جایگاه قوی شیراز در حوزه پرستاری بر کسی پوشیده نیست.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در ادامه با تایید مشکلات فعلی پرستاران گفت: این مشکلات حاصل انباشت مطالبات در طول سالیان متمادی و تورم سالیان اخیر است که باعث شده اقدامات مثبت سالهای اخیر مثل تعرفه گذاری نتواند آثار خود را به خوبی نشان دهد.

نجاتیان همچنین موضوعات و مسائل مختلفی که پرستاران مطرح کردند را تایید کرد و در ادامه با اشاره به فعالیت های سازمان نظام پرستاری برای پیگیری مطالبات پرستاران و رفع این مشکلات گفت: سازمان نظام پرستاری برای پیگیری مشکلات پرستاران مشغول رایزنی با مسئولان در مجلس و دولت است.

به دولت جدید تا زمان استقرار فرصت دهیم

وی گفت: با رایزنی های انجام شده برای اولین بار کمیته پرستاری در مجلس تشکیل شده که محل خوبی برای حل مشکلات پرستاران خواهد بود همچنین با دفتر رئیس جمهور در این زمینه نامه نگاری صورت گرفته و درخواست تشکیل کارگروه ویژه پرستاری در دولت و فعال شدن قوه قضاییه برای احقاق حقوق پرستاران در سطح ملی را ارائه کرده ایم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: به پرستاران اطمینان می دهیم که صدای پرستاران شیراز و سراسر کشور در سطح  مسئولان سیاستگذار کلان کشور شنیده شده است و همه مسئولان به دنبال پیدا کردن راه حلی برای حل مشکلات هستند.

وی از پرستاران خواست در دوره انتقالی دولت همکاری کنند و گفت: باید فرصتی به دولت جدید بدهیم که استقرار پیدا کند، وزیر بهداشت جدید انتخاب شود و به عنوان یک اولویت به موضوعات کارکنان سلامت به صورت عام و پرستاران به صورت خاص بپردازند.

فرصت سه ماهه به دولت چهاردهم برای تحقق مطالبات پرستاران 

در پایان این جلسه پنج ساعته اعضای حاضر در جلسه شامل روسا و اعضای نظام پرستاری شیراز و استان فارس طی بیانیه ای سازمان نظام پرستاری را به عنوان نماینده قانونی جامعه پرستاری موظف به پیگیری کردند و فرصت سه ماه ای را به مجموعه حاکمیت کشور دادند تا مسائل حوزه پرستاری حل و فصل شود.

پرستاران از سازمان نظام پرستاری خواستند تا روز پرستار با حضور روسای هیئت مدیره های نظام پرستاری میزان رفع مسائل مشکلات پرستاران را بررسی کنند و اگر همچنان مشکلات باقی بود با نظر روسای نظام پرستاری کشور تصمیم مقتضی و عاجل در این زمینه گرفته شود.

دکتر نجاتیان در این جلسه با توجه اهمیت عدم اخلال در خدمات رسانی به مردم، از پرستاران خواست از امروز به محل کار خود برگردند تا مردم بتوانند از خدمات مناسب مراقبتی برخوردار باشند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به اعتصابات هفته اخیر در شیراز به این نکته اشاره کرد که به رغم اینکه جمعی از همکاران حاضر نشدند به محل کارشان بروند اما عملا خدمت رسانی به بیماران نیازمند انجام شده و پرستاران همچنان به تعهد اخلاقی خود برای نجات و مراقبت از بیماران پایبند هستند.

http://ino.ir/1/1628/2311

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *