0

تعرفه گذاری و فوق العاده خاص هنوز برای پرستاران تامین اجتماعی و خصوصی اجرا نشده است

تعرفه گذاری و فوق العاده خاص هنوز برای پرستاران تامین اجتماعی و خصوصی اجرا نشده است
بازدید 23

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: مشکل اصلی پرستاران تامین اجتماعی کمبود نیرو، اضافه کاری اجباری و فشارکاری بالاست علاوه بر آن هنوز بسیاری از مزایای پرستاران بخش دولتی مانند تعرفه گذاری و فوق العاده خاص برای پرستاران تامین اجتماعی و بخش خصوصی اجرا نشده است.

داوود رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان نظام پرستاری درباره مطالبات جامعه پرستاری اظهار کرد: علت اصلی اعتراض‌های همکاران پرستار طی روزهای گذشته عدم اجرای قوانین مصوب مجلس است و از دولت جدید خواستار اجرا و پیگیری مصوبات مجلس هستیم.

وی گفت: پرستاران بیمارستانهای تامین اجتماعی و خصوصی که حدود 20 تا 25 درصد تخت‌های بیمارستانی را در اختیار دارند متاسفانه با مسائل و مشکلات زیادی مواجه هستند، یکی از این مشکلات عدم اجرای درست قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است. به طوری که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون فقط دو بار مبالغی را به صورت علی‌الحساب تعرفه پرداخت کرده اند و هنوز قانون تعرفه گذاری به صورت ماهانه در بیمارستانهای تامین اجتماعی اجرا نمی شود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری افزود: مشکل دیگر عدم برقراری فوق العاده خاص در مراکز تامین اجتماعی و خصوصی مانند مراکز دانشگاهی و دولتی است علاوه بر آن احکام حقوقی همکاران تامین اجتماعی نسبت به هم سابقه‌های خود در مراکز دانشگاهی و دولتی پایین تر است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری نجف آباد گفت: مشکل اصلی دیگر پرستاران بیمارستانهای تامین اجتماعی کمبود نیرو و اضافه کار اجباری است. این امر موجب افزایش خستگی همکاران، افزایش میزان استعلاجی و در نهایت اختلال در خدمت رسانی به بیماران و مراجعه کنندگان این مراکز می‌شود.

رحیمی درباره راهکار حل مشکل کمبود نیرو بیان کرد: طی ماه‌های گذشته سازمان تامین اجتماعی برای جبران کمبود نیرو اقدام به بکارگیری پرستاران بازنشسته کرده است اما این اقدام یک مسکن موقت است. سازمان تامین اجتماعی باید با ایجاد جذابیت همچون سال‌های قبل برای بکارگیری و جذب پرستاران جوان و نیروهای جدید اقدام کند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: خوشبختانه طی دوره ششم فعالیت سازمان نظام پرستاری در امر پیگیری مشکلات مراکز تامین اجتماعی و خصوصی اقداماتی همچون تشکیل کمیسیون مراکز غیر دانشگاهی در شورای عالی، تشکیل کار گروه پیگیری مشکلات مراکز تامین اجتماعی و همچنین گروه همکاران تامین اجتماعی حاضر در هیات مدیره های نظام پرستاری کشوری انجام شده است که امید است با پیگیری مشکلات همکاران تامین اجتماعی بخشی از مشکلات این مراکز مرتفع شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *